Stang en trens plus slof

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:42

Ik weet dat het af en toe gebeurd maar ik vind het echt NOT DONE. Echt een gebrek aan rijtechnische kwaliteit. Ok als je soms een keer een moeilijk paard hebt dan een soms een slof gewoon bij een trensje maar ook dat zal ik weinig doen maar bij een Stang en trens???????!! Waarom rijd je dan sowieso met S&T als je ze kop nog niet normaal naar beneden kan houden?? Leer eerst maar eens rijden met de trens en dan de stang en trens als ie rijtechnisch fijn voor elkaar is.

Zulke mensen.... Boos!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:45

Tyrza schreef:
Zo zie je, niveau zegt niets over de kwaliteit van het rijden.

Ik heb zelf ook vaak genoeg met zo'n combi zien rijden die LT en ZT reed. En nee, ook dan keur ik het niet goed.


Ja, ik ken er een die op dit moment GP rijdt (hij rijdt vaak vlak voor of na jou Tyrza) en die rijdt zijn paard, let op: met stang en trens EN slofteugel EN stootteugel.

Als je vraagt waar dat nou voor nodig is dan antwoordt hij: "die knol moet nou eindelijk zijn kop eens houden daar waar ik hem wil hebben"

Meestal rijdt hij ook nog met 2 zwepen (die hij om de seconde gebruikt)....je zou onderhand de dierenbescherming erbij halen..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:47

marieketencate: zo'n persoon zou ik eigenhandig van zn paard af sleuren Boos! bah, wat een misselijke mensen heb je toch zeg Lips are sealed

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:49

Tis mijn manier ook niet hoor, ben zeker niet vies van een slof.......... maar wel normaal aub.

Ik kan me niet voorstellen dat je lekker rijd als je je paard zo vastbind als hierboven en dan ook nog eens met twee zwepen........... dat kan toch nooit een fijn gevoel geven......... snapper niks van

Daedalus
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:56

Ik zie het probleem niet. Wat is het verschil als je de slof aan de trens hangt als hij daar normaal ook hangt?
Er zit alleen een extra stang in peerd zn mond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:56

Wie is deze schaduw?

Moddies!!!! Haha! Haha!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:03

wat het probleem is,is dat een paard zn mond vol heeft met zooitjes,en dat er aan zo'n behoorlijk scherp onderlegtrensje nog een slof gebonden moet worden....dat is het probleem!

Daedalus
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:07

Bij goed gebruik van de slof zie ik nog steeds geen probleem. Dat is eigenlijk met al het slofgebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:15

Sjonge........wat lopen er ook een stel gekken op deze wereld rond.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:16

Het probleem is dat je pas met S&T behoort te gaan rijden, zodra je een goede aanleuning hebt op trens. Een slof gebruik je om een niet optimale aanleuning te verbeteren. Logische conlusie is dat beide dus niet samen gaan.

Daedalus
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:20

Een slof hoef je niet alleen te gebruiken voor een goede aanleuning. Je kunt m ook gebruiken bij peerden die er vandoor peren. Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:22

Daedalus schreef:
Een slof hoef je niet alleen te gebruiken voor een goede aanleuning. Je kunt m ook gebruiken bij peerden die er vandoor peren. Haha!



Yep Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:26

Daedalus schreef:
Een slof hoef je niet alleen te gebruiken voor een goede aanleuning. Je kunt m ook gebruiken bij peerden die er vandoor peren. Haha!


goede aanleuning krijg je uberhaupt niet met een slof dus.....

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:29

Ja, je bent grappig.....maar dat zijn niet de paarden die met stang gereden worden dunkt mij...

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:30

Het allermooiste is het als er ook nog een tonglepel in de mond gepeuterd wordt (zelf gezien), hoe bedoel je aanleuningsprobleem?!
Ach, ieder z'n hobby...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:48

Ik ken het, heb het al meerdere malen gezien op stallen waar ik gestaan heb.

Ik snap het gewoon niet goed. Ik heb niets tegen een slof en ik heb niets tegen S&T, maar beide vind ik echt wat te overdreven!
Ik zie gewoon het nut er niet van in.

Maar goed, wie ben ik.. Haha!

ingvdh

Berichten: 6382
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:53

Als je op een dergelijk nivo rijdt zou je zo langzamerhand zonder slof moeten kunnen rijden lijkt me. Ik ga me dan afvragen hoe deze mensen op dit nivo gekomen zijn als ze de slof nog nodig hebben.

Daedalus
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:31

marieketencate schreef:
Ja, je bent grappig.....maar dat zijn niet de paarden die met stang gereden worden dunkt mij...


Ik ben niet grappig, ik ben bloedserieus.
Ook paarden op dat niveau kunnen er vandoor peren.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:32

Tyrza schreef:
Ik vind het zowieso knap dat die persoon met 3 teugels kan rijden Haha!

Maar alle gekheid op een stokje: als je je paard zo rijdt, kan je niet rijden...


inderdaad
dat gaat toch nergens over, heel veel mensen gebruiken in de z soms wel al teveel gebruik van de stang.
en dan ook nog een slof erbij ... sorry maar dan spoor je niet en kan je niet rijden

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:36

annemiekie schreef:
Stang, trens en slof vind ik ook wel veel.
Maar ik vind het een beetje te kort door de bocht om te zeggen dat het dierenbeulen zijn en dat ze niet kunnen rijden.
Bij goed gebruik ben ik niet tegen het gebruik van bijv. een slof (niet dat ik het zelf gebruik. Ik waag me er (nog) niet aan omdat ik vind dat ik er nog niet goed genoeg voor rijd om de slof goed te kunnen gebruiken). Een trensje kan in onervaren handen misschien wel minder prettig zijn dan goed gebruik van een slof.
Er zijn misschien zat mensen die de slof verkeerd gebruiken, dat ontken ik ook niet. Wel denk ik dat mensen een standaard afkeer van de slof hebben en iedereen die een slof heeft betiteld als iemand die niet kan rijden en zijn paard in elkaar trekt en schopt met sporen en zweep. Die zijn er vast, maar er zijn ook mensen die hem wél goed gebruiken.
Ik weet niet of Babette iemand is die een standaard slof-afkeer heeft, maar ik neem haar verhaal even met een klein korreltje zout. Ik weet ook niet of Babette wel eens op het betreffende paard heeft gereden, maar misschien weet ze niet hoe dit paard is. Misschien is dit wel een heel sterk paard, dat nu de slof (even) nodig heeft totdat het misschien niet meer nodig is (want dat vind ik wel; een slof moet je niet altijd nodig hebben, maar gebruiken als tijdelijk hulpmiddel)
Ik weet ook niet of die betreffende mensen een goede instructeur hebben, maar ik zou dat wel doen op dat niveau. Een goede instructeur weet waar hij mee bezig is, dus er zal dan wel een reden voor zijn.

Meteen je (negatieve) oordeel geven over een slof vind ik wel heel erg makkelijk (QQQQ, daar heb je ze weer, het begint met een m en het eindigd op oraalriddertjes) Uit dit verhaal maak ik te weinig op om een oordeel te vellen over mensen die met stang, trens en slof rijden. Dan zou Babette even wat moeten schrijven of ze zelf wel eens een slof gebruikt of een standaard afkeer heeft, of ze zelf wel eens het paard heeft aangevoeld en of de instructeur die erbij hoort een goede instructeur is (en dan bedoel ik niet: duur, maar: goed)

Dan pas kan ik die mensen BEoordelen of VERoordelen, want meteen VERoordelen staat wel erg interessant (meer iets voor m...............)


als je dan even de slof nodig hebt Scheve mond , hang je er toch niet ook stang en trens in... sorry maar zoiets absurds heb ik echt nog nooit gezien

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:37

Daedalus schreef:
Ik ben niet grappig, ik ben bloedserieus.
Ook paarden op dat niveau kunnen er vandoor peren.


En?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:41

Alle paarden kunnen er vandoor gaan, daar zijn ze immers vluchtdier voor . Waarom rijd dan niet iedereen met stang, trens EN slof? Wel zo veilig *LOL*.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:53

met een stang kun je een paard zn kaak breken Scheve mond
dus waarom heb je die slof dan nog nodig, t is sowieso al niet normaal als je op je stang moet rijden. maar als je dan op die stang rijd, lijkt t me wel dat ieder paard toch voor zn eigen bestwil wel omlaag gaat Scheve mond
ik vind als je op zo een niveau rijd dat je inmiddels toch wel zonder slof moet kunnen rijden Scheve mond

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:54

CCCCorine schreef:
Alle paarden kunnen er vandoor gaan, daar zijn ze immers vluchtdier voor . Waarom rijd dan niet iedereen met stang, trens EN slof? Wel zo veilig *LOL*.


*LOL* k ga het morgen meteen uit proberen Tong uitsteken

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:56

Remember schreef:
een baby-stang, met mini scharen, maar het paard ging dan in 1 keer in de staak zomaar uit het niets (leek het in ieder geval)...


Lange scharen, mits zonder teugeldruk zijn véél vriendelijker dan korte. Bij lange scharen heb je meer beweging van de hand nodig voordat de stang inwerkt, de stang is dus ahw trager en werkt minder plotseling in!

Anders is het als je wél druk neemt op de stangteugels. De kracht op de lagen is natuurlijk wel veel groter!