Tong over het bit en weer niet....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 22:15

Iwaldo gooide vroeger heel veel zn tong over het bit. Sinds ik met dubbelgebroken rijd, is dat beduidend minder geworden. Vandaag echter, had ik weer het probleem. Hij wordt dan ineens heel licht op mn hand, en opzich loopt ie heel lekker. Maarja, die tong he...
Als ie zn tong er weer onder heeft wordt ie weer zwaarder... met tong over het bit loopt ie dieper ingebogen.
Ik heb in het verleden met een tonglepel gereden maar dit was een ramp omdat ie recht overeind kwam uit verzet.

Ik ben eigenlijk wel bang dat als ie straks eens gewoon lekker nageeflijk loopt, ik denk dat ie zn tong over het bit heeft (als ie zwaar op de hand is en niet zo makkelijk te buigen wete ik iig zeker dat die tong eronder ligt Frusty )

Wat vinden jullie: tong geen aandacht schenken? Gewoon zo doorrijden? Of toch weer eens de tonglepel uit de kast halen? ZOu mn KK Ultra bit helpen? (moet m ruilen want hij is te klein)
zucht

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 03:40

Ander bit kan zeker helpen. het is een vorm van verzet, hij is niet nageeflijk, maar spoelt zich los met zijn tong over het bit.
Lukt het niet om hem erdoor heen te rijden zal je misschien toch weer aan de tonglepel moeten (zo'n losse metalen zou ik je dan aanraden) maar probeer eerst te onderzoeken waar het probleem vandaan komt. Wanneer doet ie het, en misschien het waarom?
Je hoeft je geen zorgen te maken dat je het niet merkt, want het verschil is echt heel groot, en je kunt altijd bij twijfel je hand even naar voren doen en kijken of hij die wil volgen. Wil hij dat niet, dan heb je een aanleuningsprobleem, dus evt tong over het bit. Volgt hij je hand wel netjes, kun je er vanuit gaan, dat de tong nog goed zit.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 13:32

Laura heb je het bit wel hoog genoeg in de mond hangen en ervoor gezorgd dat de neusriem en sperriem goed stevig zitten?