ik was van plan om een uur van tervoren in te gaan rijden, want de laatste tijd is hij erg moeilijk, en dan wil ik wel lang genoeg de tijd hebben, zodat ik me vooral niet ga haasten, waardoor mijn pony zenuwachtig gaat doen.
hier mijn vraag:
wat kan ik nou het beste doen bij het losrijden waardoor hij los word?
(ze moeten wel echt werken want mijn pony word niet makkelijk los)
en verder, ik start dus in de B, ik rijd hem niet aan de teugel, alleen nageeflijk, dus dat zal wel goed zitten.
verder rijd ik de hoeken diep door, maar hoe diep moet het nou eigenlijk?
verder is mijn pony in draf moeilijk aan de teugel te rijden, en omdat we op het weiland rijden zal hij vaak naar auto's enz. gaan kijken, hoe kan ik dit voorkomen, zonder dat de jury vind dat ik te hardhandig ben??
oja, met halthouden kan hij niet aan de teugel staan, daar heeft hij zijn spieren nog niet ver genoeg voor ontwikkeld.... is dit wel noodzakelijk??
(jullie hoeven niet te denken; waarom start je als je dit allemaal nog niet weet, want ooit moet je ergens beginnen toch? en ik zet dit neer om het van jullie te leren, dus aan zo'n antwoord heb ik toch niet veel.)
ik krijg ook goed les, alleen in mijn proeven rijd ik hem nooit echt super aan de teugel, dan focus is me daar veelste veel op, en let ik niet meer op de andere onderdelen.
IK hoop dat iemand me kan helpen, want ik begin al aardig zenuwachtig te worden
:P

Je kunt het beste veel overgangen rijden.