Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en ik ben begonnen met in galop van hand te veranderen over de diagonaal, een paar passen voor je aan het eind van je diagonaal bent even terug in draf en dan aanspringen in de andere galop. De hulpen die ik gebruik; ik laat Baduh een duidelijke binnenstelling aannemen, ik leg mijn buitenbeen nog iets verder naar achter en ik kijk mee in de bocht om ook mijn gewicht op de juiste plek te gebruiken. Vlak voor ik de diagonaal op rij stel ik recht, en daarna neem ik de binnenstelling aan voor de andere hand. Op het moment dat hij om moet springen verplaats ik duidelijk mijn benen en gewicht en kijk ik waar ik heen wil. Gaat tot nu toe harstikke goed! In het begin niet schrikken als je een pas of 2 overkruist komt te zitten. De voorhand is de achterhand dan nog wat te snel af. PingWing schreef:nouw, ik heb altijd gehoord dat een goed paard/ pony een wissel al van zichzelf kent. dat je hem alleen moet ontwikkelen. en dat doe ik door veel in galop de achten te rijden. als hij in de verkeerde galop zit corrigeerd hij zichzelf op n gegeven moment. let er wel op dat je dit niet te vaak doet! je moet evengoed de contra galop blijven oefenen. mocht je ooit in een hogere klasse dressuur uitkomen, dan mag hij niet overspringen vanuit caontrgalop! ik hoop dat je er iets aan hebt. want ik weet niet hoe oud je pony al is

ik doe me best om mijn steentje bij te dragen om te helpen, ma als je er niets aan hebt dan gebruik het asjeblieft niet