problemen met hengst te rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:44

geeft niet Lachen
proberen we het anders Lachen
Ik ben benieuwd wat jullie doen als je een paard te rijden krijgt dat door de vorige ruiter door heeft gekregen dat steigeren, naar de stal gaan betekend.
Dit omdat de vorige ruiter bang was en bij een stieger afstapte.
Nu rij jij dat paard, maar op het moment dat hij gaat steigeren drijf je hem naar voren, maar wat als je daar de reactie op krijgt dat je hem juist omhoog drijft, ipv naar voren.
Dus elke keer als jij hem door wilt drijven hij nog hoger komt.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:46

Gewoom een tik geven Haha! en niet aan toegeven Haha! net zolang de strijd aangaan tot ie der mee kapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:50

en als je dan achterover flikkert met paard en al?
want zo makkelijk werkt het helaas niet altijd bij een verwend paard, was dat maar zo Lachen

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:52

Me moeders paard was ook zo die hebben we verkocht dat is gevaarlijk maar dan nog op het hoofd niet meppen!

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:52

Ik trek em om. (moet je wel handigheid in hebben want het is behoorlijk link) Vervolgens zet ik mijn voet op z'n hals zodat ie niet overeind kan en wacht gewoon even tot ie zich neerlegd bij de situatie. Dan mag ie weer in de benen en probeer ik hetzelfde weer wat ik deed voordat ie overeind ging. Tot nu toe heb ik er 1 gehad die het niet in 1x had begrepen, de rest snapte het na de eerste keer al.

Maar zoals ik al zei: NIET THUIS PROBEREN !!!!!!

Maargoed, ik hou er dus ook niet van om een paard tussen de oren te slaan. Paarden onderling slaan elkaar idd ook maar ik heb nog nooit een paard uit de boom zien vallen op een ander paard.... Haha!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:52

Heel simpel naar mijn mening.
Ik heb een pony gehad die steigerde, zoiezo hield ik em altijd flink voorwaarts, maar als hij het toch wilde doen voelde ik dat aankomen en pakte de zweep onderste boven en gaf hem een zwieper achter mijn kuit, daarbij schopte ik em naar voren en hield 1 teugel vrij kort zodat hij niet omhoog kan komen, een paard moet het gewicht op beide benen hebben om omhoog te kunnen komen en door de teugel korter vast te pakken haal je hem uit balans
Ik heb dat 4 a5 keer gedaan en heb daarna nooit meer last gehad.
Loopt nu M2 dressuur en een kind van 4 kan er zo mee rijden, zo mak als een lammetje.
Groetjes Haha!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:55

annegti ik kan met jou praten, jou manier is ook prima.
Ik heb al vaker die manier gezien en gehoord, maar heb het zelf nog niet getest!
Bovendien heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit een paard uit de lucht zien vallen.
Moet je je voorstellen een paard op de duikplank boven een zwembad:

BOMMETJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PLONS!!!!!!!!!!!! Ziek
Laatst bijgewerkt door klomp op 26-05-04 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:57

klomp, ik denk dat jij onderschat wat een echte staker kan doen.
niet 1 die eens een keertje wat omhoog komt
voordat jij die zweep erbij hebt, sta je al kaarsrecht en door een teugel beuken ze zo door heen. want die saan al omhoog voordat jij bezig bent met je teugel en je zweepje Lachen

Wat annegeti zegt is idd een goeie, maar dan moet je veel handigheid hebben.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:59

Denk dat ze stakers wel kent Ze heeft me haflinger in gereden en dat was echt een draak Denk dat ze echt wel weet wat je der tegen kunt doen

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:00

Ik heb echt geen schatjes onder mijn billetjes gehad.
Heb tig paarden afgericht en heb trainingen gehad in spanje alicante.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:04

Maar paarden africhten is heel wat anders dan Totaal verkl*te paarden weer normaal aan het rijden krijgen, tenminste dat vind ik dan. Lachen
geef mij er maar 1 recht uit het land, ipv 1 die weet dat als hij link doet hij naar stal mag en mag hij dat niet, nog een blikje gemene truucjes opentrekt.
Die recht uit het land bokken en steigeren zelden tot nooit. Lachen

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:06

Ik heb niet alleen jonge paarden afgericht ook namen wij paarden in training voor omscholing en uiteraard ook probleempaarden. Nok er ook mee ga effe peukie roken (oh wat slecht!).
Mensen veel succes en ik gun iedereen zijn recht op een eigen mening en het enige waar ik blij om ben is dat ik mijn paard niet met een zweep hoef te slaan op zijn hoofd om iets te kunnen bereiken. Knipoog
Zelf heb ik altijd paarden gekocht met de leeftijd van 6 maanden.
Duurt lang eer je er echt wat mee kunt, maar geduld is een schone zaak!
Laatst bijgewerkt door klomp op 26-05-04 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:09

Er zijn echt paarden die vanuit het niks omgaan hoor.
maar dat moet je ook eerst mee gemaakt hebben omdat te geloven Haha!

Maar idd de meeste die worden eerst al wat traag aan het been, dan ben je idd snel genoeg met een zweep Lachen
Maar dat zijn imo niet eens de echt gemene staker, dit omdat je ze meteen te slim af kunt zijn en het probleem dan ook snel opgelost is.

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:24

Tjah heb genoeg steigerende paarden gereden maar je merkt het toch echt op tijd. Maar we hebben een keer een heel gemene staker gehad, die liet zich rustig omvallen en heel wat ongelukken heeft veroorzaakt. We dachten ook, die gaat zomaar uit het niets overeind. En die kon je slaan wat je wou, maar hij bleef steigeren.
Wat bleek nou, na een heel uitgebreid onderzoek, bleek het paard last van zijn rug te hebben. Niks aan het paard te zien of te merken. Daarom zeg ik: paarden steigeren nooit voor niks!!
Wel rot voor het beestje, heel wat klappen gehad. Jah ook dit paard had de pech klappen tussen de oren te krijgen.

Zoek eerst de oorzaak, neem de oorzaak weg en je paard steigert niet meer... Is het staking. Gewoon doorrijden. Goed voor zijn 'flikker' slaan. Niet terug op stal zetten. Hij merkt vanzelf wel dat hij toch moet werken en dat het geen nut heeft te steigeren, want dan moet hij EN net zo hard werken EN hij krijgt klappen EN het duurt langer voordat hij klaar is. Dan leren ze het snel genoeg af hoor...

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:26

Pfff geen tikje met de zweep maar hem wel met z'n hoofdtegen de muur laten klappen ? Dat is diervriendelijk!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:28

Is zeker geen veilige actie, maar het is een prachtpaard en als hij het niet zou afleren kon hij niet verkocht worden en zou dan naar de slacht hebben gemoeten.
En inderdaad is dit ook niet zachtaardig, maar het paard is gered en kan weer heerlijk genieten. Ik begrijp dat jij ook behoorlijk kunt rijden, maar ervaringen, belevenissen en handelingen wisselen nu eenmaal per persoon. Mee eens? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:29

toch genoeg die het niet aangeven, maar ja ik kan hoog en laag springen, dat geloof je toch niet. Scheve mond (maar ik loop dan ook pas langer in de paarden als dat jij oud bent, maar oke.)

verder heb ik er idd ook 1 gereden die niet steigerde, maar bokte (ook op stal gekregen om te corrigeren) en als hij je er dan niet afkreeg gooide hij zich vanuit een bok, plat op zijn zij.
paard is trouwens ook nagekeken, maar da kon niks vinden.
Hij had alleen uitgevonden dat hij ze de ruiter wel kwijt was Haha!

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:30

ushi schreef:
Pfff geen tikje met de zweep maar hem wel met z'n hoofdtegen de muur laten klappen ? Dat is diervriendelijk!


Iets andere situatie meid Haha! Zoals ik het begrijp. Maar goed, met zijn kop tegen de muur is wel iets anders als op zijn kop rammen. Waarom? Omdat het paard zelf kon kiezen. Of stoppen en luisteren, of door rennen tegen de muur. Als jij je paard op zijn kop ramt, heeft hij geen kans en mogelijkheid zich te bedenken.

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:30

klomp"]
Ik heb 1 keer een paard afgeleerd dat ie niet overal maar kan springen. Dat beest rende op alles af wat maar op een muur leek.
Zo ook een keer zag hij een buitenmuur van een huis en stierde er gelijk op af. Ik heb hem niet proberen tegen te houden, maar heb hem recht op die muur af gereden. Hij klapte op de muur had een gat in zijn hoofd, maar heeft met 36 hechtinen later nooit meer zoiets gedaan. Is nu een super paardje en springt nog steeds onder commando.
[/quote]

[quote="runningkawa schreef:
maar een paard dat overal overheen wil springen er ook opaf sturen, dan vind ik dat je een flinke bescherm engel hebt gehad, wat als hij geprobeert had te springen?

ook erg vriendelijk methode als je het mij vraagt Verward


Ik heb dit topic niet helemaal gelezen maar toen ik dit las vroeg ik me toch echt af waar je mee bezig was??? Idd zo als RK zegt je zal wel een flinke beschermengel gehad hebben! Echt niet normaal hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:30

klomp schreef:
Is zeker geen veilige actie, maar het is een prachtpaard en als hij het niet zou afleren kon hij niet verkocht worden en zou dan naar de slacht hebben gemoeten.
En inderdaad is dit ook niet zachtaardig, maar het paard is gered en kan weer heerlijk genieten. Ik begrijp dat jij ook behoorlijk kunt rijden, maar ervaringen, belevenissen en handelingen wisselen nu eenmaal per persoon. Mee eens? Haha!

tuurlijk, ook niks mis mee.
maar bij een K.. knol gebruik ik ook wel eens k.. manieren.
Bij een braaf paard uiteraard niet.

Denk dat diegene die hier wat langer kome mijn motto onderhand wel kennen Lachen

paard lief = ik lief
paard niet lief = ik niet lief.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-05-04 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:41

Hi runningkawa ikzelf ben ook al wat ouder( iets jonger dan jij) en heb de nodige ervaringen ook net als jij.
Heb heel wat enge paardjes meegemaakt en heb ondanks dat nog niks gebroken, gelukkig.
Maar ondanks alles ben ik blij dat ik al die ervaringen heb mogen meemaken waardoor je je een stuk veiliger kan voelen en anderen daarmee kunt helpen, mits ze dat willen natuurlijk!
Ik ben er zelf ook niet trots op dat het zo gegaan is met dat paard en het was ook onverantwoordelijk en gelukkig heb er zelf niets aan overgehouden, maar het paard liep er zelf op af en ik heb hem niet geprobeerd tegen te houden. Bovendien is het dier nu tip top in orde en kan het eindelijk rustig genieten en hoeft niet naar de slacht! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:41

van die idioten heb je altijd rondlopen, die moeten ze ook van het paard afslaan. ~~}>
maar G&K wat kennende bedoelde ze dat denk ik niet met een klap op de kop, maar meer een tik dat een paard schrikt en denkt dat hij zijn hoofd stoot en zo minder snel nog eens omhoog durft te komen.
geloof niet dat ze paarden tot bloedens toe in elkaar ramt, of de ogen dicht slaat.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:42

Sommige mensen moeten dat beest niet als een mens behandelen Een paard verstaat geen dat mag niet of dat mag wel!

Dat beesie is dat aangeleerd! Dat moet je er anders uit krijgen en niet door middel van meppen word ie alleen maar gek van!

Je moet hem juist het tegen over gestelde leren dat ie dat juist niet moet doen! En dan met een beloning is dat zo moeilijk??

Volgens mij probeer je alleen maar sneller deruit te krijgen met een paar knallen. Je krijgt het er niet zo uit!

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:43

Tjah, G&K ken ik verder niet, misschien dat het daarom nogal hard op me over komt? In ieder geval, dan zou ze dat wel iets duidelijker mogen maken, zoals ik het nu opvat is het van : lang leve het ramfestijn...

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:44

runningkawa schreef:
van die idioten heb je altijd rondlopen, die moeten ze ook van het paard afslaan. ~~}>
maar G&K wat kennende bedoelde ze dat denk ik niet met een klap op de kop, maar meer een tik dat een paard schrikt en denkt dat hij zijn hoofd stoot en zo minder snel nog eens omhoog durft te komen.
geloof niet dat ze paarden tot bloedens toe in elkaar ramt, of de ogen dicht slaat.



Pcies schrikken! Als je dat met mijn paardje doet dan heeft ie zn leven lang een trauma want al krijg die al gewoon een tik in zn nek staat ie al van whaaaaa Help