problemen met hengst te rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:45

Ze komt soms wat lomp uit de hoek (net als ik)
Ze is zeker streng, maar wel 100 % eerlijk naar het paard toe en zal echt niet slaan als daar geen heel goed gegronde reden voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:46

Smurfie"]
[quote="runningkawa schreef:
van die idioten heb je altijd rondlopen, die moeten ze ook van het paard afslaan. ~~}>
maar G&K wat kennende bedoelde ze dat denk ik niet met een klap op de kop, maar meer een tik dat een paard schrikt en denkt dat hij zijn hoofd stoot en zo minder snel nog eens omhoog durft te komen.
geloof niet dat ze paarden tot bloedens toe in elkaar ramt, of de ogen dicht slaat.



Pcies schrikken! Als je dat met mijn paardje doet dan heeft ie zn leven lang een trauma want al krijg die al gewoon een tik in zn nek staat ie al van whaaaaa Help
[/quote]
Maar dat is niet bij elk paard zo.
Mijn paard schrok eerst al als een ander zijn pard een tik gaf, maar genoeg paarden die helaas niets om een zweep geven, al wil je dan vaak niet weten waarom ze er niks meer om geven Verdrietig

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:49

Jawel Lachen je ken altijd wel paard een tik geven Haha! maar NIET OP ZN KOP!

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:49

Njah, ik heb het eindelijk voor elkaar na meer als een jaar training dat ik met zweep kan rijden !!!!! Joehoe Haha! Bedankt mensen die mijn paard kapot hebben geramt!!! Dat is niet de manier waarop je een paard behandelt, maar helaas. Komt vele te vaak voor...

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:50

En tuurlijk een tik mag. Een flinke dreun ook. Maar niet op dat hoofd!!! Mijn paard hefet er een gekke tic aan over gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:52

klopt
maar mensen die nooit een paard op zijn donder durven te geven komen ook te vaak voor en ook dan krijg je geen leuke paardjes Scheve mond

maar dat komt vaak door gebrek een deskundige begeleiding.
dan komt het niet zover.
Maar mensen modderen maar alleen aan, denken alles zelf te kunnen, rijden immers al lang Scheve mond
en voelen zich te groot om hulp te vragen, tot het te laat is en het paard is dan de dupe.. Huilen

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:53

Daar zit wat in runningkawa, als z'on paard niet meer reageert weet je vaak al genoeg en is het respect voor de zweep weg.
En ik ben blij dat ik me nooit te trots voel om advies te vragen, want in de paardewereld raak je nooit uitgeleerd!
Laatst bijgewerkt door klomp op 26-05-04 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:55

Klopt klopt klopt!!!!! Helemaal mee eens!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:58

runningkawa schreef:
klopt
maar mensen die nooit een paard op zijn donder durven te geven komen ook te vaak voor en ook dan krijg je geen leuke paardjes Scheve mond

maar dat komt vaak door gebrek een deskundige begeleiding.
dan komt het niet zover.
Maar mensen modderen maar alleen aan, denken alles zelf te kunnen, rijden immers al lang Scheve mond
en voelen zich te groot om hulp te vragen, tot het te laat is en het paard is dan de dupe.. Huilen


Bovendien ben ik een behoorlijke vechter die graag haar zin krijgt en ook mijn paard krijgt als het nodig is flink op zijn donder, maar niet op het hoofd. Eh... nog wat ik rij niet eens met zweep, want mijn paard, pas 1 maand onder het zadel, luistert uitmuntend dus heb em gelukkig momenteel niet nodig.

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:06

Geen zweep is beter!! En ik heb er precies hetzelfde idee erover als jou. Aanpakken is niet verkeerd, maar de manier waarop! Ik heb mijn paard nu zover na een lange training dat ik met zweep kan rijden. Heb hem eigenlijk niet nodig, maar hij accepteert hem nu mooi wel Lachen Al moet ik voorzichtig blijven. Met die zweep erbij is het een ander paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:09

Ik heb hem op mijn paard ook niet nodig, echter een paard wat ik nu ook rij wel.
Niet om hem af te meppen, want hij is super braaf, maar om hem af en toe wel attent op het been te laten zijn, want soms vind hij dat niet nodig.

je kan het ene paard nu eenmaal niet met de andere vergelijken.
Mijn iegen paard is er ook 1 die vanzelf graag voorwaarts is.
maar een ander die dat niet is, moet je soms even een tikje geven, zodat hij weet dat drijven ook echt iets betekend.

maar hier word steeds, mijn paard heetf het niet nodig, mijn paard dat
nee mijn paard ook niet, maar er zijn er meer op deze aardkloot Haha!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:55

nou wil ik toch nog even reageren..
ik heb les van gijsenkim en hoe jullie haar aanvallen is onterecht..
tuurlijk kan iedereen zn eigen mening geven maar je zou eens naar mij toe moeten komen om mijn paardje te zien..
en ja toen hij steigerde kreeg ie van mij een tik op zn kop.
als ie mij bijt krijgt ie een mep voor zn kop.
als ie schuurt krijgt ie een tik voor zn kop..
moet ik hem anders op zn hals slaan..
denk je dat hem dat wat interesseert??

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:01

Graag ontopic blijven en er geen slowchat van maken.

Ik heb wat reacties verwijderd uit het topic (gesplitst). Als jullie gezellig met elkaar willen praten kan dat in de Huiskamer. Verder is het ook niet de bedoeling andere bokkers belachelijk te maken of dom te noemen.
Laatst bijgewerkt door Apple op 26-05-04 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:04

Wat houd splitsen in? Sorry voor de offtopic

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:22

Splitsen houdt in dat ik reacties heb verwijderd Lachen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:22

Beetje vreemd dat ik hier afgeschilderd wordt als een of andere dierenbeul zeg............. als er een altijd vriendelijk, rustig en attent is naar een paard toe ben ik het. Ik ben nooit boos op een paard (ook niet als ie naar doet tegen mij) Ik straf wel, en straf streng en consequent, in de mate die nodig is voor DAT betreffende paard. De ene heeft genoeg aan een boze blik en voor de ander is een end hout niet genoeg. Ik geloof in beter een keer goed straffen dan 10 keer half. Duidelijke taal naar een paard toe. Mijn lijfspreuk is dat een paard leert van de beloning en niet van de klap!!! Ik beloon een paard oneindig veel keren meer dan dat ik een dier straf. Mijn werk is het inrijden, beleren en corrigeren van jonge paarden...... in alle rust en redelijkheid.

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:30

oke mooi dan is er voor mij nu duidelijkheid. Mooi stukje alleen op dat stuk hout na Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:41

Kijk anders ook eens op mn website, daar staat precies uitgelegd wat mijn filosophie is mbt paarden

www.kimruitersport.nl

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 00:25

Ga me er nu toch ook maar weer eens in de discussie mengen Haha!

Een paard wat het aangeleert is, zal dat op commando aangeleert zijn neem ik aan?
Ook neem ik aan dat als die steigert bij TS hij gewezen wordt op die fout, in het begin met een stemhulp, een flinke por tussen de ribben etc. hierbij weet het paard dus al dat die fout zit.
Sowieso omdat die het commando ervoor niet kreeg, maar ook omdat die denk ook wel dondersgoed weet wat een felle NEE inhoudt.
Als je dan ook nog eens voorwaarts rijdt, en ondanks die voorwaartse hulpen stopt die *wat dus al een punt is, luisteren naar het been is verplicht Tong uitsteken * en gaat alsnog de lucht in is het naar mijn idee een uit de hand gelopen kunstje, zoals je zo vaak ziet.
Het aanleren van steigeren wat tegen je gebruikt gaat worden.

In elk topic wordt aangeraden dat als je paard er misbruik van maakt er sowieso mee te stoppen *wat hier dus niet van toepassing is* en hem op dat soort momenten te straffen.
Domweg omdat die dus gewoon niet luistert.

Een lichamelijk probleem is het niet, het is immers een aangeleert iets.

Waarom wordt er dan zo heftig gereageert?
Hij weet dat het niet mag, het is levensgevaarlijk, en niet iedereen is idd zo handig Annegtie haar kunst uit te oefenen.

Dan ga ik toch mee met de hardhandigere manier, ik ben een heel geduldig persoon, sla niet snel, en heb aardig wat begrip.
Maar dit soort dingen zijn in zoverre gevaarlijk dat het dier toch echt een knal op der hoofd zou krijgen, en geen zachte.
Want als die door blijft gaan tot die een keer omvalt.....zou die weleens ene heleboel meer schade kunnen oplopen dan van dat ene tikkie van mij.