Maar met mennen (dressuur doe ik dan hoor, niet alleen boscrossen) stuitte is op wat probleempjes, en ben ik dus weer ohz. gaan rijden.
Nu mag ik bij een vriendin in de bak rijden (20x40) wij hebben namelijk alleen een paddock en geen ruimte om een bak te maken.
Maar nu probeerde ik net tijdens de les om over de AC-lijn te rijden, maar het gaat goed tot X en dan gaat hij of naar links wijken of naar rechts...
Eerst dacht ik dat het kwam door mijn hand, dat ik hem teveel in zijn mond zat. Dan doet hij allemaal van dit soort dingen om het aan mij te 'vertellen'. Maar mijn lesgeefmens zij dat dat het niet was.
Maar nu denken wij dat het komt, omdat hij aanleuning zoekt aan de bakrand. Ik sluit hem wel goed op tussen 2 teugels en 2 benen en in stap lukt het hem wel. Maar zodra ik het in draf probeer rent hij vanaf de X zo weer richting hoefslag.
Ik heb geprobeert om de stukken AC-lijn om te bouwen, dus eerst tussen F en B afwenden en als dat goed ging, bij B afwenden en zo telkens een stukje verder. Maar als ik dan verder ging als een paar meter voorbij de B ging hij weer...
Hoe kan ik dit oplossen??