In de bak is Banjer met rijden erg braaf... wel goed voorwaarts, maar zeer beleefd en totaal niet drammerig...
In het begin van de rit gaat alles prima, maar zodra we een stukje gedraafd hebben, dan begint het... of eigenlijk tijdens het draven al... Banjer wil steeds harder... ze schiet er niet vandoor, maar probeert stiekem steeds een tandje sneller te gaan... en als ik haar dan tegenhou van voren, gaat ze heel erg met haar hoofd lopen schudden als teken van verzet... verder blijft ze wel braaf bij me, maar toch onder protest (dus het hoofdgeschud)...
Ik weet een mogelijke oorzaak.... in het begin, toen ik nog niet zo goed buiten durfde te rijden, liet ik Banjer voornamelijk zelf het tempo bepalen, want dan was ze braver... ik bepaalde de gang, zij het tempo... langzaam aan begin ik meer lef te krijgen (nu durf ik alles) en wil ik het tempo ook graag gaan bepalen...
Wat zouden jullie doen? Nu negeer ik het geschud met het hoofd, en rijd gewoon door... houdt ze haar hoofd stil (of als ze in tempo terug komt) geef ik gelijk weer wat meer vrijheid, zodat ze weet dat dat de bedoeling is....

Ben benieuwd naar jullie adviezen... scherpere bitten en hulpteugels komen er iig NIET aan... (dus die tips kan je je alvast besparen...
) ik rijd haar nu op een Myler Snaffle met D-ringen, en dat hou ik graag zo. 

) Ik krijg haar daarna ook niet meer vooruit..