Weglopen bij opstappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gatelover

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-12-01
Woonplaats: H.I. Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:45

In de hoek of met het paard zn neus naar de muur zetten helpt ook! Maar moet je eigenlijk niet op lange termijn volhouden, anders kan je nooit meer anders rustig opstappen..

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:42

een kort rukje aan de teugels en 'hoooo' zeggen doet soms wonderen Tong uitsteken
verder consequent zijn.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:23

Ik stap met lange teugel op Schijnheilig
Kore had er eerst ook een handje van aan te lopen als ik begon op te stijgen, maar door consequent iedere keer halt laten houden en 3 stappen achterwaarts laten doen, had ze heeeeeel snel door dat stilstaan met een lang teugeltje toch een stuk confortabeler is! En dat heeft zn vruchten afgeworpen! OK dan!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:12

Gewoon een tikje op de borst zodra hij begint te lopen. Ook wanneer je erop zit en bv nog je beugel in moet doen en hij gaat lopen gewoon een tikje op de borst geven. Bij die van mij helpt het.
En HO is HO !!! niet toch een pasje laten doen!!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:51

Frank schreef:
Mij lijkt het onmogelijk om mijn paard achterwaarts te laten gaan als ik er nog niet op zit!
Dit kan pas als je er al op zit. Toch?


Lijkt me verrekte lastig als je je paard niet vanaf de grond achteruit kunt laten gaan. Wat een problemen bij bijv poetsen of het openen van een hekje. Tong uitsteken Haha!

Maar idd terug op de plek en laten stilstaan. Hoe maakt niet zo heel veel uit. Die buitenteugel helpt dus niet. Dan loopt het paard als nog, en dat is niet de bedoeling.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:33

Laat iemand je paard de eerste tijd vasthouden tijdens het opstappen, en beloon hem als hij blijft stilstaan. Dit doe je een tijd tot het een gewoonte wordt voor je paard om stil te blijven staan. Concequent zijn. Vooral bij jonge paarden moet je niet gaan liggen rotzooien. Daar worden ze alleen maar zenuwachtig van.