Clitia schreef:Probeer ook met je kuiten te drijven, en niet met je hak. Wanneer je met je hak aanspoort, moet je je tenen wel naar buiten draaien. Maar wanneer je je kuit gebruikt, kun je ook de binnenkant van je kuit gebruiken, en steekt je voet dus naar voren.
Kan het zijn dat je met springen gaat klemmen, wanneer je in de verlichte zit gaat? Dan draai je je benen als het ware in een O-vorm, om je paard heen, en dan steken je knieen naar buiten. Je voeten volgen dan je knieen, et voila: kapstokken.
Probeer ook tijdens de sprong je been lang te houden, en je evenwicht te bewaren zonder te klemmen.
Wel een toevallig onderwerp want zag foto's van mezelf gisteren (en het was me ook al eerder opgevallen) en inderdaad die tenen!!!! Heel irritant en lelijk gezicht. Jouw reactie Clitia spreekt me daarom ook aan, ik trek inderdaad mijn hak ook op om te drijven. In de endurance rijd je ook merendeel van de rit in soort van verlichte zit en dan ga ik inderdaad klemmen. Ik heb al braaf het met 1 hand rijden afgeleerd (balans) en nu moet ik dus maar iedere keer erg in mijn uitstekende voetjes hebben!