te sterk, hulpmiddel daarvoor gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:15

asta schreef:
mijn paardje en ik hebbeb de grootste respect voor elkaar, we zijn de beste maatjes, en dan kun je zeggen waarom is ze zo sterk dan, dat weet ik ook niet, ik weet dat ze het leuk vind om te racen, maar dat kan niet altijd buiten.


Sorry, maar als je paard het in zijn hoofd haalt niet naar je te luisteren buiten, heeft hij zeker geen respect voor je. Scheve mond

Ik heb vijf jaar zelf een arabier gehad, die buiten zeker niet de makkelijkste was om te rijden, maar ze heeft het nog nooit in haar hoofd gehaald om hem te smeren, zonder dat ik daar toestemming voor gaf, hoe graag ze het ook wou. Verder negeerde ik het gewoon als ze druk was en ging dribbelen, en consequent zijn als ze heel stiekum steeds een pasje harder ging, en niet in haar mond hangen, maar steeds hele kleine ophoudinkjes geven, en zelf rustig blijven en kalm tegen haar praten. Je krijgt het er nooit helemaal uit, arabieren blijven heethoofdjes, maar als je het goed aanpakt worden ze je beste vriend Lovers De mijne heeft nog nooit een ander bit in gehad dan een dikke dubbelgebroken watertrens Lachen

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:48

Mijn haflinger is ook heel sterk buiten, en vind crossen leuk. Nou rij ik met tuigbit, inclusief kinketting. Iedereen zegt wel respect dan moet je ook respect terug krijgen!! En een pessoa enz. bit kan geen kwaad als je er maar mee om kunt gaan.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:59

Het enige hulpmiddel dat er is :LES NEMEN!Ik ben zelf geen voorstander van een hulpteugel dus gewoon les nemen..Wie weet geeft je instructeur(trice) wel goeie tips om met een hulpmiddel te rijden en evt te longeren maar niet zelf gaan klooien!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:20

obelix schreef:
Het enige hulpmiddel dat er is :LES NEMEN!Ik ben zelf geen voorstander van een hulpteugel dus gewoon les nemen..Wie weet geeft je instructeur(trice) wel goeie tips om met een hulpmiddel te rijden en evt te longeren maar niet zelf gaan klooien!

OK dan! Helemaal mee eens!!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:12

Is dit niet een erg oud topic?