Geen Contact en Achter de loodlijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:11

Je rijd met been druk op de teugel en dus aanleuning.

Ruiter zoekt contact paard neemt aanleuning = leuning op de hand!

Druk met je been op de teugel kunnen rijden, en dat doe je niet door het paard heel lang te laten zodat hij je hand op zoekt. Maar dat doe je door de energie er niet aan de voorkant uit te laten lopen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 09:35

QQQQ schreef:
Ik ook zal hem zeker niet nog gaan uitnodigen om achter die loodlijn te blijven.
Als de ruiter degene wordt die contact zoekt met de hand (zoals boven gesuggereerd), dan wordt er al snel van voor naar achter gereden.

Zou eerder met lange teugel gaan draven (neus is dan niet achter de loodlijn, hopelijk wel richting de grond) en dan langzaam oppakken. Zodra ie er achter kruipt weer iets meer ruimte geven met je hand en bijdrijven, tot het paard weer het contact met je hand zoekt. Dan de activiteit van achteren bewaren en weer verder oppakken. Dit consequent herhalen.
(handigst met iemand op de grond erbij om je te helpen onthouden!)

Succes!


Mijn idee! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 09:38

Een paard moet zelf die hand op gaan zoeken, niet andersom, want dan draai je het zaakje om.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:13

Dees schreef:
Orun zegt: ruiter geeft contact, paard neemt de aanleuning.
Orun zegt: rijdt van achter naar voren.

Dus, wie heeft er nou gelijk?


Allebei.
Ruiter geeft het contact dat het paard zoekt.
Contact van de ruiter is niet het hoofd omlaag werken met de handen.
Is een nuance verschil en ik wil voorkomen dat de verkeerde nuance hier tekstmatig wordt over gedragen.
Als de Orun-instructeur met je in de bak staat, kan ie checken of de leerling het goed heeft begrepen en zo niet bijstellen. Hier kan dat niet, dus ben ik liever wat explicieter om het verkeerd begrijpen te voorkomen. Knipoog