Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yessy schreef:Heb je er linksom of rechtsom het meeste last van? Mijn ervaring is dat de meeste paarden linksgebogen zijn en je vooral op de volte linksom naar buiten (willen) gooien ter compensatie (paard leunt naar binnen, jij naar buiten, en dan ben je samen weer in evenwicht), waardoor je zadel scheefzakt naar rechts. Het is een kwestie van trainen om het paard recht te richten, en vaak niet alleen het paard maar ook jezelf omdat dat compenseren zo'n gewoonte is geworden.
Hieperdi schreef:Dat weet ik niet zeker. Hoe kom ik daar achterIk denk als ik zo lig dat mijn rechter bekken iets lager staat en mijn rechter been ietsjes langer is dan links
Lithya schreef:Hieperdi schreef:Dat weet ik niet zeker. Hoe kom ik daar achterIk denk als ik zo lig dat mijn rechter bekken iets lager staat en mijn rechter been ietsjes langer is dan links
Heb het geluk een hele goede sportondersteunende masseuse te hebben getroffen die dat altijd controleert en wanneer nodig corrigeert.
Hieperdi schreef:Bedankt allemaal! Mijn paard komt niks tekort wat betreft osteopaten etc en het zadel wordt geregeld na gecheckt en aangepast. Zadelmaker gaf de laatste keer ook al aan dat ze zag met opvullen dat het zadel wat naar rechts neigt. Over 2 weken komt ze weer. Ik denk dat ik nu even in mijzelf ga investeren.
Ik was vergeten erbij te zetten dat ik ook in het dagelijks leven last heb van mijn linkerbeen, al een langere tijd. Dit loopt eigenlijk van bil tot aan onderkant scheenbeen waarvan knie vaak het meest aanwezig is qua pijn. Ik ben vorig jaar naar het ZH geweest, ze hebben toen een foto gemaakt van mijn knie en onderbeen (ook vanwege een val van 2 jaar terug) daar was niks geks op te zien. Tevens werd daar ook gesproken over een evt zenuwbeknelling maar ik heb verder geen uitval verschijnselen.
Toen ben ik via mijn werk terrecht gekomen bij een therapeut, bij hem heb ik 3 behandelingen gehad op kosten van mijn werkgever, want zij zag ook dat ik niet helemaal top liep.
Dit waren vrij heftige/pijnlijke behandelingen. Het was een soort bindweefsel methode en hij heeft heel mijn linkerbeen los gemasseerd. Na 3 behandelingen ben ik een klein jaartje klachten vrij geweest maar toch speelt het weer op. Het naar rechts vallen met rijden is vaak in periodes aanwezig.
Wat raden jullie aan?
Fysio of chiropractie?
Ik heb een basis verzekering zonder fysio![]()
Maar wat moet dat moet
Elisa2 schreef:Hieperdi schreef:Bedankt allemaal! Mijn paard komt niks tekort wat betreft osteopaten etc en het zadel wordt geregeld na gecheckt en aangepast. Zadelmaker gaf de laatste keer ook al aan dat ze zag met opvullen dat het zadel wat naar rechts neigt. Over 2 weken komt ze weer. Ik denk dat ik nu even in mijzelf ga investeren.
Ik was vergeten erbij te zetten dat ik ook in het dagelijks leven last heb van mijn linkerbeen, al een langere tijd. Dit loopt eigenlijk van bil tot aan onderkant scheenbeen waarvan knie vaak het meest aanwezig is qua pijn. Ik ben vorig jaar naar het ZH geweest, ze hebben toen een foto gemaakt van mijn knie en onderbeen (ook vanwege een val van 2 jaar terug) daar was niks geks op te zien. Tevens werd daar ook gesproken over een evt zenuwbeknelling maar ik heb verder geen uitval verschijnselen.
Toen ben ik via mijn werk terrecht gekomen bij een therapeut, bij hem heb ik 3 behandelingen gehad op kosten van mijn werkgever, want zij zag ook dat ik niet helemaal top liep.
Dit waren vrij heftige/pijnlijke behandelingen. Het was een soort bindweefsel methode en hij heeft heel mijn linkerbeen los gemasseerd. Na 3 behandelingen ben ik een klein jaartje klachten vrij geweest maar toch speelt het weer op. Het naar rechts vallen met rijden is vaak in periodes aanwezig.
Wat raden jullie aan?
Fysio of chiropractie?
Ik heb een basis verzekering zonder fysio![]()
Maar wat moet dat moet
Het ligt aan de oorzaak, een combinatie van die twee is meestal het beste.
De ruiterfysio kan je hier ook goed mee helpen.
Een bekende van me was zelf scheef geworden door jarenlang rijden op een paard met een SI gewricht wat scheef stond. Dit is opgelost bij de ruiterfysio, die manipuleert ook.
Gebruikers op dit forum: SentiBot en 50 bezoekers