Ik heb vandaag mijn eerste privéles gehad, na jaren niet te hebben gereden. Ik heb aan de longe(?) gestapt en lichtgereden. Ik vond het prima gaan; het lichtrijden was maar een paar minuten “gehobbel”, en toen heb ik toch het ritme van zitten en staan weten op te pakken.

Ik weet hoe belangrijk een juiste houding is voor het paardrijden, en daar maak ik me wel zorgen over. Het is misschien een beetje stom is om dat te hebben als een beginner met één les, maar ik wil een zo goed mogelijke start maken (en als het kan, het ooit zo ver mogelijk schoppen

Ik weet ook dat je als beginner niet moet verwachten dat je in de tweede les sprongen maakt van 1.80m, maar een beetje uitdaging om de basis op een goede manier te leggen is (vind ik) gezond!
Dus, eigenlijk:
Als je opnieuw mocht beginnen, wat had je dan echt vanaf het begin willen weten?
Het kan van alles zijn, al gaat het over hoe vaak je het beste kunt rijden in een week of misschien oefeningen thuis m.b.t. je houding. Ik hoor ook graag van waar (of beter gezegd, van wie) je het beste informatie kunt aannemen.
Ik voel me dus een beetje overdonderd (en héél overenthousiast). Help?