Lusitana schreef:Kan natuurlijk zijn dat je het op het verkeerde moment vraagt en zonder voorafgaande halve ophouding om hem te waarschuwen dat er een overgang komt.
Wat je kunt doen is een paar keer op exact hetzelfde moment aan te springen. Als het na een paar keer wel goed gaat, wil dat meestal zeggen dat hij dus wel goed aan kan springen als hij maar weet waar en wanneer. Dat is dus echt een rijkunstig ding waarvoor je aan jezelf en de hulpen moet werken.
Teveel ruiters zien galop als een snellere gang en denken dat gewoon been geven genoeg is, en dan vallen paarden in galop of vluchten zelfs van de hulpen. Galop hoeft ehlemaal niet sneller te zijn, het is een ándere gang en er is een set van hulpen voor ndig om de overgang succesvol te laten lopen.
aangezien ik geen iidee heb van je niveau ga ik daar veder niet op in, maar het an nut ehbbenom bij jezelf na te gaann of je wel de goede hulpen geeft op het juiste moment.
Andere oorzaken zijn al genoemd. Kan ook nog puur vermoeidheid zijn. Ik weet niet hoe oud je paard is en hoe je het werk opbouwt per sessie, maar daar kun je ook naar kijken.
Ja mijn paard is nu net 15, dus dat valt wel mee, ook in een goede staat,
Ik denk dat het niet aan rijervaring ligt,
Want bij elke ruiter die hem rijd springt hij wel eens zo aan,
Ik denk idd gwn oefenen met hem, dan komt het vast goed.