Ik rijd mijn pony een tijdje zo dat de focus ligt op nageeflijkheid en ontspanning, dit gaat best goed maar ik vraag mij erg af of ik de goede hulpen geef. Ik zie op internet zoveel verschillende manieren en iedereen spreekt elkaar tegen. Ik zal uitleggen wati kdoe. Ik begin met losrijden met een lange teugel, daarna pak ik op tot lang en laag en probeer ik veel voltes, slangevoltes en achten te rijden. daarna pak ik ook en stukje voltes vergroten en verkleinen en wijken etc mee. Hierna pak ik haar verder op en probeer ik mijn been aan te leggen en mijn hand te sluiten, hierop wil ik dat ze dr hals rond maakt en voel ik haar rug omhoog komen. In stap gaat dit erg goed maar in draf en galop is dit nog erg lastig en heb ik soms best wat druk in mn hand. als ik zonder zadel rijdt gaat dit stukken beter en makkelijker dan met zadel. Nu is mijn vraag dus doe ik het goed? en hebben jullie tips?
voor de duidelijkheid, ik heb geen vaste instructie, op dit moment ook niet mogelijk. Wel heb ik lieve stalgenoten die mee willen kijken, maarja dat zijn wel allemaal mensen met dezelfde visie dus zou ik ook graag de mening van andere mensen willen weten