De draf wordt steeds beter gedragener, wijken en schouder voor lukt meestal goed, schouderbinnenwaarts is een beginnetje, een heel mooie middendraf, maar de galop is echt een probleem...
Heel vaak als ik een stukje met haar galopeer, dan springt ze achter over. soms springt ze vervolgens voor ook nog na, en een enkele keer springt ze terug, maar meestal blijft ze onhandig doorgaloperen...
Ze gebruikt werkelijk alles als reden om over te springen. Iets verzitten, de bocht iets te scherp, als ze zelf uit wil breken en je probeert dat te voorkomen met je been of (foei joyce
) binnenteugel... Maar ook als ik haar gewoon aan de buitenteugel de volte rond stuur...Het aanspringen ging vandaag gelukkig al weer veel beter, want daar wilde ze ook voor weg vluchten, maar ik vraag me toch echt onderhand af hoe ik kan voorkomen dat ze steeds zo overspringt!
Het is nog een jonge pony (april wordt ze 4) kort van bouw, met fijne gangen. In de les zijn we bezig met proberen haar meer los door het lijf te laten lopen...
Hebben jullie tips hoe ik haar sterker kan maken en haar galop kan verbeteren?
Mijn instructeur zegt: achter de pony blijven zitten, binnenbeen in ritme galop blijven drijven en er aan blijven rijden... Maar het lijkt wel of er geen vooruitgang in zit
Ik weet dat ik in elk geval moet proberen ze stil mogelijk te blijven zitten, want ze grijpt elke balans verstoring door mij of door haarzelf aan om om te springen. Ze doet het op beide handen, maar wel op 1 hand meer dan op de andere...
)