Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Romy_SXOXO schreef:Haii, dit is misschien een mega domme vraag maar kan je ook gewoon balkjes lopen met een dressuur zadel? En ik bedoel ook alleen balkjes, ga niet ineens springen met hem of iets
DuoPenotti schreef:Waarom niet in de verlichte zit? Dat maakt niet uit met het type zadel
Ik zou zeggen juist wel, dat geeft romp stabilisatie.
DuoPenotti schreef:Maar je eigen lichaam tegelijkertijd trainen is toch win win?
Niet iedereen kan fijn door zitten. Zeker niet bij meer optillen van de benen.
Dan kun je imo nog beter blijven licht rijden dan doorzitten.
Romy_SXOXO schreef:afkepieteke schreef:Zelfs parcoursen van 80-90cm gesprongen met mijn dressuurzadel. Kan prima, ideaal is misschien anders![]()
[ [url=m/FFF7ob.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lijkt me niet mega comfortabel over een sprong
DuoPenotti schreef:Sorry niet mee eens.
Verlichte zit is goed voor elke ruiter. Niet alleen als voorbereiding op springen. Dus nee zie en ken daarin geen verschil.
Ik heb marion schreuder vroeger haar dochtertje heel wat rondjes verlichte zit zien laten doen. Met dressuur zadel. Met en zonder balken
En waar zeg ik dat het paard het niet kan?
DuoPenotti schreef:Waarom niet in de verlichte zit? Dat maakt niet uit met het type zadel
Janneke2 schreef:Ik heb jaren 'dressuurles over balkjes' gedaan, gewoon met een (soort van) dressuurzadel.
(Een ouderwets ding zonder wrongen, en zeker zonder die rechtopstaande dingen voor je dijbeen.)
Soms doorzitten, soms lichtrijden en soms verlichte zit - net hoe het uitkwam.DuoPenotti schreef:Waarom niet in de verlichte zit? Dat maakt niet uit met het type zadel
Ehm, als je de 'buik'spieren van je paard wil trainen is de verlichte zit een prima onderdeel, maar alleen de verlichte zit zelf geeft nog geen rompstabiliteit.
Gebruikers op dit forum: GabberGill, Sunny en 43 bezoekers