kop omhoog en rennen!!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:11

mijn paard deed dit ook en het werd steeds erger naar een tijd
ging het weer heel goed.
maar toen begon het weer nu rij ik met martigaal en gaat nu veel beter misschien ook een idee

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:56

Rug laten checken en verder gewoon veel variatie aanbrengen in je werk met je paard. Houdt ze geestelijk bezig.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:22

vrienden van mij hebben ook net zo'n leuke pony gekocht bij de vorige eigenaar was het bokken steigeren enbit beet en rennen.Nu bleek na aanschaf dat a; het zadel niet goed paste (daar was het arme beestje mee ingereden en de 3 jaar daarna) b; het bit te groot was ( heb trouwens hele goede ervaring met een dubbelgebroken bit ( vooral met paarden die deze graag beetpakken) ik neem aan dat dat niet de redenen zijn . Hoe tegenstrijdig het ook mag klinken ook al gaat je paard er vandoor benen benen en nog eens benen met je benen krijg je een paardje omlaag en met ontspannen rug en nek trekken heeft absoluut geen zin behalve voor meer tegenstand stijve rug en nek en dus nog meer tegenstand als het goed is voel je het al aankomen wanner hij/zij er weer vandoor wil gaan op dat moment geef je gewoon wat extra been ook al ben je "te laat"en rent tie al met je benen naar beneden rijden en evt op de volte zetten (zoveel mogelijk met je benen)en vergeet niet de constante druk op de teugel of je nou aan de teugel rijd of hem laat strekken en vooral geduld als jij mega gespannen word als hij weg sprint en je zit naar voren plaats (wat de meeste ruiters doen (ik soms ook hoor))werkt dat averechts probeer diep te blijven zitten ik rij mijn paard met een lange teugel en met de hoeveelheid druk van een veertje op het moment dat ik los laat doet tie ook waar hij zin in heeft (in zijn geval gelukkig niet er vandoor gaan) succes de volhouder wint

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:14

heeft ze niet last van haar rug of mond?
zo niet kun je miss met een martingaal of bijzet ofzow gaan rijden voor een tijdje