africhten jong paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nance27
Berichten: 1
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Provincie zeeland

africhten jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 15:15

Scheve mond wie weet hoe ik dit kan aanpakken of is er iemand uit de buurt van mij die dit leest me me mee wilt helpen met het africhten van me paardje?
Het enige wat ik hem al heb aangeleer is het wennen aan zadel en hoofdstel de rest heb ik zelf nog nooit gedaan en om het te laten doen kost me op dit moment te veel en ik wil er toch wat meer mee kunnen doen nu omdat ie al oud genoeg is er voor. Gaat om een fries paardje van een schofthoogte rond de 1.50 a 1.55 hoog en hij is nu ongeveer 3 en een half jaar oud. Dus als iemand tips heeft of bij mij uit de buurt komt (van zeeland omgeving van goes) dan hoor ik dat graag.

Groetjes nance27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:05

Het slimste is denk ik, als je onervaren bent om het samen met een ervaren iemand te doen, bijvoorbeeld je instructeur/instructrice, om te voorkomen dat je fouten maakt, waar je later problemen mee kunt krijgen. Maar als je paardje al is gewend aan hoofdstel en zadel ben je al aardig op weg! succes er mee!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:09

altijd een ervaren iemand erbij halen. het is veel moeilijker om een paard te corrigeren als het ze goed aan te leren. je kunt er allerlei boeken over lezen. ik kan het je ook wel uitleggen maar dan ben ik dagen bezig. een ervaren iemand erbij halen is het handigst. in je eentje lukt het niet (of je moet zelf je paard kunnen vast houden en tegelijker tijd opstappen) en dan kan diegene je het gelijk leren voor een volgende keer.