Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica
MarliesV schreef:Bijten is aangeleerd fout gedrag. Dat kan komen doordat het dier pijn heeft of heeft gehad en het gedrag is blijven hangen.
Ik neem aan dat het om een manegepaard gaat? Daar ga je niet wat aan veranderen helaas.
Het is verstandig om altijd voor eigen veiligheid te kiezen, dus als hij met een halstertje op het niet doet, altijd het halster op doen. En als hij het niet doet als iemand hem vast houdt, altijd iemand laten vasthouden.
Naar mijn mening zijn dit soort paarden niet geschikt voor een manege. Maar dat is een andere discussie.
MarliesV schreef:Bijten is aangeleerd fout gedrag. Dat kan komen doordat het dier pijn heeft of heeft gehad en het gedrag is blijven hangen.
Ik neem aan dat het om een manegepaard gaat? Daar ga je niet wat aan veranderen helaas.
Het is verstandig om altijd voor eigen veiligheid te kiezen, dus als hij met een halstertje op het niet doet, altijd het halster op doen. En als hij het niet doet als iemand hem vast houdt, altijd iemand laten vasthouden.
Naar mijn mening zijn dit soort paarden niet geschikt voor een manege. Maar dat is een andere discussie.
Avalanche schreef:Allemaal op te lossen, maar niet bij een manegepaard.
Overigens hebben vrij veel manegepaarden gedragsproblemen, het leven als manegepaard is ook vaak niet erg leuk.
lantern schreef:Avalanche schreef:Allemaal op te lossen, maar niet bij een manegepaard.
Overigens hebben vrij veel manegepaarden gedragsproblemen, het leven als manegepaard is ook vaak niet erg leuk.
Dit soort opmerkingen hoor ik vaak en ik snap ook wel waar het vandaan komt opzich. Vind het toch jammer omdat er voor mij geen andere mogelijkheid is om te rijden en ik ook niet echt iets kan betekenen voor de paarden die op mijn manege staan, met mijn 1 a 2 lessen per week. Dit soort oliebol komt dan echt klote aan omdat ik niet echt een andere keuze heb (behalve gewoon compleet te stoppen met rijden), en ik wel gewoon ieder paard dat ik rijd goed probeer te behandelen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers