Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De mijne was gewend om altijd met meerdere paarden naar buiten te gaan, dus die wilde ook niet alleen.
was om er een lekker ritje van te maken en de problemen op te lossen. Anders lukte het zeker niet. Lekker voorwaarts houden (hij wilde liever achteruit naar huis...) en met zeer veel overtuiging je zin doorzetten. Net zolang doorgaan, totdat je bereikt hebt wat je wilde (bijv. stappen in plaats van draven, in jouw geval denk ik?) Op den duur geeft dat je paard vertrouwen in jou en gaat het snel beter. Maar nog steeds moet ik hem wel telkens blijven vertellen HOE ik het wil hebben, want anders neemt ie weer het heft in handen (of hoeven eigenlijk...
)
) als ik erop zat. Ernaast kan best gevaarlijk worden, want door de 'stress' zou ie mij zo kunnen omkegelen.
Maar sinds ze zoveel verschillende verzorgsters heeft gehad is het helemaal mis met haar
Op stal hinnikt ze naar mij zodra ik eraan kom, dus vertrouwen is er wel, maar zo snel in paniek...
Ik word daar zelf ook altijd gek van en het heeft ook helaas met het temperament van je paard te maken.. Omar doet het niet altijd maar af en toe is hij opgefokt en dan gaat hij zo dribbelen en ik heb geleerd het te negeren en proberen hem weer rustig te krijgen en gewoon doorgaan met jouw ding.
of er moet een levensbedreigende situatie zijn.
Je weet natuurlijk niet wat er met haar gebeurd is buiten bij de andere verzorgsters.. wie weet is er wel eens iets gebeurd of heeft ze zichzelf dit gedrag buiten eigen gemaakt