Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janneke2 schreef:Afhankelijk van weidegang etc. zou ik zeggen begin met elke dag wandelen, plm een uur. Hetzij dat je ernaast loopt, hetzij met jou in het zadel.
Mbt dressuur : ik hoor tot die mensen die vinden dat dressuur et is voor het paard : leren om ons met een 'bolle' rug te dragen. Dus ik pas die techniek (aan een halflange teugel) ook toe op buitenrit. (En 'die krul' interesseert me niet.)
De bak kan zwaarder zijn omdat je meer bochten maakt, manege figuren rijdt, of dat er veel overgangen in de les zitten.
Ooit kreeg ik mbt een peesblessure het opbouwschema: veel stappen, draf geleidelijk aan opbouwen. (Twee minuten in de eerste week, om de andere dag. Gaat dat goed, om de andere dag vier minuten, de week erna zes minuten, etc.)
De pezen van jouw dier zijn in orde, maar houd het idee van dit schema in het achterhoofd : pezen worden veel langzamer sterk dan spieren. Uiteraard hoef je niet zo precies op de klok te kijken en kan je dier vast meer hebben dan twee minuten.
Jorklo29 schreef:Ze staat 24/7 op het land dus beweegt ook daar wel. Zo'n meter is inderdaad wel een goed idee, zit daar een uitleg bij hoe je die moet lezen? Iemand tips voor goede meter?
Gebruikers op dit forum: _Liv, AhrefsBot, Arlette1991, Monrisque, sommodore en 9 bezoekers