Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
LWDaisy schreef:Kun je je bericht verduidelijken? Ik snap echt niet wat je met "Neen red ik inmiddels net in stijgbeugel" bedoelt.
Een beugel verlengen om te kunnen opstappen vind ik niet perse een frats trouwens. Opstappen en weer inkorten, en hop, weg ben je
Ibbel schreef:Bij een hersenbloeding wordt bijna altijd de linkerhelft van je lichaam 'geraakt'. Dat je daar dus misschien sowieso krachtverlies hebt, is niet heel gek.
Ibbel schreef:Bij een hersenbloeding wordt bijna altijd de linkerhelft van je lichaam 'geraakt'. Dat je daar dus misschien sowieso krachtverlies hebt, is niet heel gek. En dat is nu net de kant die we bij op een paard stappen gebruiken. Is het een idee om eens te kijken of het vanaf de rechterkant wél lukt? Misschien op een manege met een paard dat dat gewend is?
En verder, heb je geen revalidatie/fysio (gehad) na je hersenbloeding? Kun je daar niet terecht voor specifieke oefeningen? Want jouw probleem is iets gecompliceerder dan 'gewoon niet lenig/sterk genoeg' lijkt me.
Ibbel schreef:Bij een hersenbloeding wordt bijna altijd de linkerhelft van je lichaam 'geraakt'. Dat je daar dus misschien sowieso krachtverlies hebt, is niet heel gek. En dat is nu net de kant die we bij op een paard stappen gebruiken. Is het een idee om eens te kijken of het vanaf de rechterkant wél lukt? Misschien op een manege met een paard dat dat gewend is?
En verder, heb je geen revalidatie/fysio (gehad) na je hersenbloeding? Kun je daar niet terecht voor specifieke oefeningen? Want jouw probleem is iets gecompliceerder dan 'gewoon niet lenig/sterk genoeg' lijkt me.
BrankaZ schreef:Gewoon het krukje blijven gebruiken. Dat is veel beter en prettiger voor jouw paard en beter voor jouw zadel. Tijdens het opstappen hangt het ruitergewicht een keer of 5 aan je paard. Zelfs bij lichte ruiters is dat een flink gewicht en als je dan ook moeite hebt met opstappen hangt dat gewicht er ook relatief lang.
Ter illustratie een filmpje wat er gebeurd tijdens het opstappen:
[ Video ]