Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Geduld.
Laat haar maar eerst eens een aantal maanden aarden op haar nieuwe plek en dan werken aan jullie wederzijdse vertrouwen.
Je paard gaat in “freeze” vanuit onzekerheid.
Sure_lee schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe paard. Een paar heeft over het algemeen veel tijd nodig om te wennen aan een nieuwe omgeving en baasje.
Je mag trots op haar zijn dat ze al met je op buitenrit gaat met andere mensen of paarden. Bij alleen buiten geeft ze dus duidelijk aan dat ze daar echt nog niet klaar voor is. ga anders eerst eens er naast wandelen zodat ze vertrouwen in je krijgt. Als dat helemaal ontspannen gaat dan weer erop proberen.
Maar het belangrijkste wat je kunt doen is haar rustig laten wennen en niet overvallen met van alles wat jij graag wilt. Logisch hoor dat je dat wilt. Maar ik heb het best al vaak mis zien gaan met mensen die gelijk veel vragen van hun paard. Na maanden of soms jaren kunnen ze ineens niets meer met het paard. Jouw paard klinkt als een hele brave merrie. Ik denk dat het juist dan belangrijk is om niet te snel teveel te willen. Dan heb je denk ik echt jaaaaaaren plezier van haar.
Citaat:Gewoon even afstappen en aan de hand verder lopen als ze staakt...
Ik zou gewoon met haar aan de slag gaan en haar niet te veel rijd geven en niks met haar doen. Ze reageert niet extreem en leert bovendien niet dat alleen de buitenbak eigen terrein is..maar gewoon alles in de omgeving
koend schreef:- je mag nooit toegeven als ze staakt en terug naar huis gaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker