is 18 jaar en ik rijdt hem nu sinds een half jaar ongeveer. Toen ik hem net reed, moest ik nog wel aan hem wennen en hij zeker ook aan mij.
Hij liep toen ook nog niet naar beneden met zn hoofd
en in de gallop ging hij gewoon naar voren... Gewoon een normale gallop. Hij liep ook dan niet naar beneden maar oke.. Maar nu... Half jaartje verder, Het gaat wel goed allemaal. Hij loopt nu bijna de hele tijd naar beneden en het gaat gewoon wel lekker (buiten het feit dat hij ooooveral van schrikt in de bak
,,, hij durft soms niet eens op de hoefslag..
Iemand tips voor dat probleem??) maaaaar.. nu wil ik dus aanspringen in de gallop.. en ik geef gewoon de goede hulpen.. maar dan gaat ie zo 'onder' me lopen zeg maar.. hele kleine gallop sprongen maken, en dan denkik.. ik geef hem teugels zodat hij naar voren kan.. maar dat doet ie dus niet
dus weet iemand waarom hij dat doet en hoe ik het kan verhelpen!!! ojah.. hij kent 'kunstjes'
die zijn vroeger geleerd aan hem.. maar als ik dan bepaalde hulpen geef.. en vooral als ik dan net gegaloppeerd heb, dan wil ie die kunstjes gaan doen... Met zn been naar voren gaan en zelfs steigeren
maar dat is helemaal mijn bedoeling niet!!! *heel vervelend*..Wie kan me helpppppen
Groetjes Sylvia

.
)
.. en op de hoefslag duwen.. veel binnenbeen geven.. op zich helpt dat wel.. maar dan gaat ie zich gewoon om mn been wenden en gaat ie met zn hoofd er wel heen.. maar hij blijft gewoon op de binnenhoefslag lopen *kan het niet zo heel goed uitleggen hehe*
in ieder geval bedanktt!! 
nu longeer ik hem met een dubbele lijn... en dit gaat al veeeel beter
*.. maar ik hem de 'draf' hulpen geven.. gaat ie weer stilstaan.. ik geef hem weer een tik.. gaat ie beentje geven.. dus spaanse pas.. of hoe ze het ook noemen..
*