Hoe achterhand actief krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 22:36

Ja, drijven doe ik wel goed Lachen Ik schop niet, druk eerst aan, geeft dan een klein prikje met mijn spoor, dan een harder prikje en anders mijn zweep. Maar meestal luisterd hij wel meteen hoor Lachen Gelukkig hebben wij spiegels, waar ik ook in kan zien of hij zijn achterhand gebruikt. Ik blijf ook stelling vragen en rij veel voltes, maar op de een of andere manier had hij vandaag geen zin om te lopen, maar het was ook erg druk in de bak.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 18:24

Ik heb zometeen wat fotootjes van vandaag... de kwaliteit is niet zo goed, maar willen jullie dan zeggen of hij zijn achterhand gebruikt?

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 18:37

De foto's zijn te donker en bewogen... maar het geeft een idee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alettateunen
Berichten: 32
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:51

Ja, je paard moet snel aan het been zijn. En dat betekent niet je sporen erin oid. En ook niet dat hij knoerthard door de bak moet lopen. Maar dat als je je been aanlegd dat er meteen een voorwaartse reactie komt. Als je die dan even vast houd treed de achterhand onder.
Je kunt ook beginnen met korte oefeningen halthouden pasje achterwaarts tot je zijn rug omhoog voelt komen (dan staat de achterhand erbij) en dan snel wegdraven. Als je paard deze oefening een beetje kent dan weet hij het al en wil dan vaak al meteen wegdraven, als je dat moment dan iets opvangt dan kun je hem al verzamelt laten wegdraven. steeds korte stukjes oefenen, en inderdaad veel overgangen, maar wel goede, dus bij elkaar houden, veel been als hij uiteen dreigt te vallen, en opvangen, niet terugwerken. moeilijk he? gaat langzaam, maar dit soort oefeningen zijn veel belangrijker dan tig rondjes door de bak op een te hoog tempo.
Veel succes escoladafantasia@yahoo.com

Miffie

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:51

Nistria schreef:
Lees mijn quote a.u.b. eens goed Tong uitsteken
Ik weet uit eigen ervaring ook wel dat dit belangrijk is, maar op dit niveau is het absoluut niet van belang hoe het met de achterhand gesteld is...



Maar beste Nistria! op welk niveau je paard op traint! de achterhand is gewoon heel erg belangrijk! als je paard niet goed de achterhand gebruikt heeft hij geen natuurlijke balans. Zelfs een manege pony moet goed zijn achterhand er onder hebben. Knipoog

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 16:56

Miffie, heb je nog kritiek op mijn foto's?

Miffie

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:00

phoe, moeilijk hoor omdat van een foto te bekijken! een echte expert ben ik ook niet natuurlijk maar ja ik vind dat ie op sommige foto's zijn achterhand er mooi onder heeft maar andere foto's loopt ie toch weer naar voren. nou zijn het natuurlijk ook moment opnames. Ik ga morgen mijn stage begeleider de foto's ook ff laten zien ok??

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 20:36

okay bedankt Lachen

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 23:37

vandaag en gisteren ging het super Lachen Vnadaag balkjes gelopen en veel overgangen gemaakt. Gisteren had ik les en reden we eerst een beetje los, toen balkes lopen en ondertussen veel overgangen maken.

Rocky ging uit zichzelf helemaal mooi lopen en nog even nagevraagd of hij zijn achterhand gebruikte en toen gaf ik wat kneepjes en liep hij super mooi met een goed tempo Lachen

TOETJOEEE

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 01:09

wie komt er nou bij dat je je achterhand niet erbij rijdt??? Dat kan je helemaal nietv goed zien vanaf deze foto's hoor!!!
En als het wel zo moeilijk gaat, dan moet je gewoon veel meer been geven dat je hem van achteren naar voren drijft!!
Succes!!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 17:12

Wat vind jij van mijn foto's? Heeft hij de achterhand er wel of niet bij?

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:21

ik vind dat hij op de fotos goed zijn achterbenen erbij zet, maar hij zou nog lekkerder lopen denk ik als hij een beetje nageeflijker zou lopen, veel succes! blijven overngangen, ophoudingen, en balkjes lopen! Lachen

ortiz

Berichten: 82
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:59

ik ben het helemaal eens met astragirl!!!!!
ga zo door!!!!:D

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 21:54

Dank jullie Lachen Ik ga zeker door met oefenen!

TOETJOEEE

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:48

Astragirl schreef:
ik vind dat hij op de fotos goed zijn achterbenen erbij zet, maar hij zou nog lekkerder lopen denk ik als hij een beetje nageeflijker zou lopen, veel succes! blijven overngangen, ophoudingen, en balkjes lopen! Lachen


Hier ben ik het echt niet mee eens. je moet hem juist eerst navooren drijven dat hij achter actief wordt, en als hij zijn achterhand er goed bijhoudt wordt hij vanzelf soepelder aan de voorkant en zal hij mooi gaan lopen. van achter naar voren rijden!!

Miffie

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:41

Hoi rocky hoe gaat ie nu?
ik heb het nog ff aan mijn stagebegeleider gevraagd en dit was haar mening:
het blijft moeilijk om dat zo te beoordelen.
Het lijkt op een paard of pony met talent.
Het enige wat duidelijk zichtbaar is, is dat de pony niet draagt. Op het moment dat een paard of pony niet draagt terwijl er een ruiter opzit is de balans niet goed. Hij drukt zijn rug duidelijk weg en dat gaat ten koste van de kracht van de achterhand. HIerdoor kan het dier onmogelijk nageeflijk zijn. Het gebruik van de achterhand kan dus nooit optimaal zijn.
Op enkele foto's lijkt het of het dier erg op de voorhand loopt op de eerste twee lijkt het alsof het dier zijn achterhand meer gebruikt. Of het dier de achterhand correct gebruikt is de vraag omdat de foto's daar niet scherp genoeg voor zijn.

En natuurlijk sluit ik mij hier volledig bij aan! Knipoog

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 16:55

En hoe kan ik er voor zorgen dat hij zijn rug niet wegdrukt? En doe ik wel alles op de goede manier?

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:42

ej roos!! zijn achterhand zet hij er veel beter onder!! het ziet er netjes uit!! bij ro heb ik ook veel overgangen gereden en balkjes zijn resultaat mag er zeker wezen!

A3jkn
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:16

OP een foto is het wel te zien, daar zet ie een met van zijn voorbenen ver onder zijn buik af. Daar kun je aan aflezen dat hij toch nog wel erg op de voorhand loopt. Het voorbeen moet meer vanaf de loodlijn naar voren gaan, dan koopt hij meer met zijn achterhand.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 11:49

okay, bedankt Lachen