Ook overkruist in galop,maar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mitnait

Berichten: 1541
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Papendrecht

Ook overkruist in galop,maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 09:22

Mijn net nieuwe paard springt op de linkerhand ook overkruist in galop aan, ook als ik er op zit. Dit duurt maar 2 of 3 sprongen en dan is het weer over. Maar wat kan ik aan die begin passen doen?

groetjes
nessie_1987

Mitnait

Berichten: 1541
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 11:40

Help me plz

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:01

gewoon door laten galoperen, dan springt hij, zoals je zegt, weer over naar de goeie galop, dus hij WEET het wel iig, als je dat niets vind, gewoon elke keer opnieuw blijven aanspringen, op een gegeven moment gaat het goed, heel erg goed belonen enzo ook met je stem en even paar minuutjes lange teugel geven, dan weer rustig verder rijden, opnieuw aanscpringen, als hij het dan goed doet weer goed belonen en een lange teugel geven.

Mitnait

Berichten: 1541
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 13:35

maar het duurt ook best lang voordat ik haar in galop krijg( ik moet nog veel leren,ik had hiervoor een paardje dat als je het aangaf gelijk in galop sprong) moet ik dan gewoon door blijven rijden in galop?

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:42

Waarschijnlijk zit je zelf niet recht en geef je onbewust niet de juiste hulpen.
Zou je in eerste instantie adviseren les te nemen, omdat je zelf al zegt dat je nog veel moet leren.
Verder duidelijker zijn in je hulpen.
Doet hij dit aan de longe ook? Waarschijnlijk niet...
Dus zelf recht blijven zitten, en hem niet in de galop laten vallen. Dus gaat hij harder draven? Terugpakken naar arbeidsdraf, en opnieuw beginnen als hij weer lekker loopt in arbeidsdraf. Strenger doorkomen met je binnenbeen. Desnoods roep je "galop" op het moment dat je je buitenbeen naar achteren legt en je binnenbeen aandrukt, en geef hem een tik achter je been.
Ik zou hem dus niet laten door galloperen, maar hem terugpakken als hij verkeerd aanspringt.
Hij moet leren in de juiste galop aan te springen, en niet na een aantal passen te wisselen!!