Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Btw_Diana schreef:Zou iemand mij kunnen helpen?
Mijn pony Paddington springt vrijwel altijd aan in de verkeerde gallop. alleen weet ik zelf niet hoe ik dit kan verhelpen, of zelf kan aanvoelen wanneer hij in de verkeerde gallop zit.
Iemand een oplossing?
Groetjes,
Diana
Matheno schreef:Op de volte, stelling wat naar binnen en dan de galophulp geven.
Hoe doe je dat nu?
Btw_Diana schreef:Matheno schreef:Op de volte, stelling wat naar binnen en dan de galophulp geven.
Hoe doe je dat nu?
Op deze manier, maar hij springt alsnog aan in verkeerde galop.
DuoPenotti schreef:Btw_Diana schreef:
Op deze manier, maar hij springt alsnog aan in verkeerde galop.
Heel vaak is stelling naar binnen een onderdeel van het probleem.
Stelling naar binnen en vaak ook een ruiter die wat naar binnen zit.
Bij galopperen moet het binnen achterbeen het verst naar voren grijpen, daar heeft hij ruimte voor nodig.
Deze krijgt hij niet bij stelling naar binnen en nog minder als de ruiter dat ook doet.
Bij een paard dat moeite heeft met de juiste galop kun je er beter voor kiezen zelfs als ruiter duidelijk recht te zitten en eventueel iets meer druk op je buitenzitbeen knobbel. En je paard recht te houden, dus zeker goed die buitenteugel erbij te houden.
DuoPenotti schreef:Friesfanaat en samen zijn we super duidelijk
Friesfanaat schreef:DuoPenotti schreef:Friesfanaat en samen zijn we super duidelijk
![]()
Succes met de tips TS. Verwacht geen wonderen dat het na 1 keer oefenen goed gaat. Ik ben er met mijn Friese merrie zeker een paar weken zoet mee geweest. Kwestie van heel veel herhalen. Het kwartje valt op den duur wel, maar niet vanzelf!