Ik heb een arabiertje met een een super klein mondje.
Nu hoorde ik dus dat myler bitjes vrij smal zijn?
En ook anatomisch gevormd zijn.
Maar ze vallen vrij groot of valt dat wel mee? Mijn pony heeft normaal maatje 11,5 zou hij dan dit maatje gewoon kunnen krijgen of moet het dan toch een maatje kleiner?
En zijn dit erg scherpe bitjes want dat is niet de bedoeling. Want mijn arabertje is altijd erg sterk maar dat zijn we met mijn instructrice aan het oplossen op een manier die voor hem fijn is!
En we rijden juist altijd met zachte bitjes maar hij zit tussen een ongebroken flexibele trens in en een dubbel gebroken. Want het ongebroken trensje is toch wat te dik. En het dubbel gebroken bitje daar loopt hij toch niet zo super lekker op omdat het zo wiebelt.

Groetjes Eefje!
Ohja een enkel gebroken trensje daar loopt hij niet fijn op.
En we zijn ook alleen een ander bitje aan het zoeken omdat dat voor hem fijner zal zijn

Dus niet omdat hij niet niet luistert maar gewoon omdat dat voor hem beter is want hij is vrij gevoelig.
En we zijn dus ook al tijdens de privé lessen (2 keer per week) goed bezig met het ontspannen van hem door vele bochten te rijden en veel over gangen te rijden! Van voren komt hij al steeds meer naar beneden.