Ik heb veel scheve paarden onder me gehad, meesten gewoon ofwel links- ofwel rechtgebogen, niks heftigs. Ook bij mijn dressuurpaard het geval. Normaal gezien red ik me hier prima mee en kan ik mijn paarden met oefeningen (de 'standaard' rechtricht oefeningen, je snapt me wel.) recht krijgen, maar op mijn dressuurpaard, het lukt me gewoon niet.
Hij is linksgebogen, en daarnaast ontzettend slim en weet dus precies hoe hij onder het lastige uit kan komen. Losrijden gaat goed, tot ik hem op een gegeven moment meer ga oppakken en dus ook meer ga vragen hem zijn achterhand eronder te zetten. Hij wordt zwaar op rechts, valt door mijn binnenbeen op rechts, blablablabla. Normaal gezien red ik me hier prima mee en krijg ik paarden na een paar rondjes wel weer recht, maar op hem werk ik mezelf compleet tegen door scheef te gaan zitten en dan lukt het allemaal niet meer. Ik ben niet een snel gefrustreerd persoon, maar ik vind het zo irritant dat ik een ontzettend fijn paard voor mijn gevoel zo verpest.
Mijn moeder is gelicenseerd instructeur tm ZZ en jurylid tm Z2 en heeft hem ook gereden. Die merkt ook dat hij soms wat scheef kan zijn, maar krijgt hem daar zo door. Het ligt dus niet bij hem.
Zijn er hier mensen met tips? Ik krijg natuurlijk les (van mijn moeder en van andere instructeur) en gaat dan met die hulp na ca 20 min wel weer wat beter, maar ik blijf er tegenaan lopen en dat is toch irritant als je door wilt trainen voor de M1

NB: ik ben hier niet opzoek naar haat/kritiek/'ga naar een fysio'

NB2: ik rij dit paard meer dan een jaar en dit is een probleem van de laatste tijd die er langzaam in is geslipt om het maar even zo te noemen.