Omspringen in galop tijdens het terugnemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 22:35

Ik rijd dus niet maar ik fiets met Polly maar weet niet waar ik het anders moet neerzetten Verward

Sinds ik met haar fiets loopt Polly in alle gangen veel ruimer en is ze ook rustiger (nogal logisch normaal moest ik erachteran met mijn conditie van 0.0. Nu merk ik echter pas dat als ze galoppeerd, altijd mooi aan een los touwtje dat ik haar niet hinder en dat ze een beetje kan merken hoe ze evenwicht kan houden, maar als ik haar (op mijn stem) wil terugnemen springt ze eerst over in de andere galop en gaat ze heel onregelmatig lopen en dan 'valt' ze in draf.
Ik heb het weleens geprobeerd om het touw gewoon aan te nemen en haar op die hulp terug te laten komen maar dan gaat ze alleen maar hangen en nog onregelmatiger lopen.

Ik kan dus geen been bijgeven, hoe kan ik haar nu leren om netjes terug te komen, longeren heb ik geprobeerd, ook met bijzetjes maar ze vind er geen donder aan, loopt een beetje te sloffen en als het echt moet gaat ze wel maar niet zoals buiten daar heeft ze er echt zin in, dan gaan die oortjes erop en lekker lopen.

Ik hoor oplossingen graag..

Renee