Bowo schreef:Om precies die reden, moeten mijn paarden op het binnenbeen aangalopperen. Ik leg mijn buitenbeen wel naar achteren, maar ik geef de hulp met mijn binnenbeen
Bowo schreef:Om precies die reden, moeten mijn paarden op het binnenbeen aangalopperen. Ik leg mijn buitenbeen wel naar achteren, maar ik geef de hulp met mijn binnenbeen
Yvank_ schreef:Bowo schreef:Om precies die reden, moeten mijn paarden op het binnenbeen aangalopperen. Ik leg mijn buitenbeen wel naar achteren, maar ik geef de hulp met mijn binnenbeen
Dat lijkt me juist niet handig? Je rijdt je travers juist op je binnenbeen.. Je buitenbeen waakt eigenlijk voornamelijk naar achter om de kont te begrenzen op de plek waar je die wil.
kim2008 schreef:Bowo schreef:Om precies die reden, moeten mijn paarden op het binnenbeen aangalopperen. Ik leg mijn buitenbeen wel naar achteren, maar ik geef de hulp met mijn binnenbeen
Benieuwd: spring jij dan je changement ook met je nieuwe binnenbeen?
Sizzle schreef:Bowo schreef:Om precies die reden, moeten mijn paarden op het binnenbeen aangalopperen. Ik leg mijn buitenbeen wel naar achteren, maar ik geef de hulp met mijn binnenbeen
Grappig, daarom doe ik dus juist op het buitenbeen. Het binnenbeen ondersteund bij de travers.
Maar uiteindelijk maakt het niet uit. Je kan ook aan z‘n linkeroor kriebelen bij wijze van spreke, zolang het maar helder is voor je paard.
Er was een keer een studie naar hulpen waaruit kwam dat nagenoeg geen enkele ruiter op dezelfde manier rijdt. Paarden zijn gewoon meesters in interpreteren.
Kelly_ann schreef:Travers is ook een meer vloeiende oefening waarbij je je been naar achteren 'schuift' en je bovenlijf anders draait ten opzichte van je benen. Je zit eigenlijk zoals je wil dat het paard loopt. Ga zelf te voet maar eens Travers lopen langs de hoefslag. En daarna te voet aangalopperen=huppelen en voel het verschil in beweging.
Galop is steeds minder progressief waarbij je je paard als het ware binnen 1 seconde wegtikt met je been en alleen wat meegolft met je heup terwijl je gewoon recht zit.
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers