Dennis schreef:Waarom moet je van je zelf nu door de weeks echt trainen?
1 of 2x in de week longeren, lange teugelen of grondwerk zou ook een optie zijn.
En in het weekeind lekker naar buiten.
Paard hoeft echt niet perse 5x in de week te lopen. De mijn ponys lopen s winters meestal 3x. Soms een week niet en dan wel een keer 5x in de week als het zo uit komt.
AmoorM schreef:Dennis schreef:Waarom moet je van je zelf nu door de weeks echt trainen?
1 of 2x in de week longeren, lange teugelen of grondwerk zou ook een optie zijn.
Paard hoeft echt niet perse 5x in de week te lopen. De mijn ponys lopen s winters meestal 3x. Soms een week niet en dan wel een keer 5x in de week als het zo uit komt.
Dit is dus wat ik mij ook elke keer afvraag. Maar dan denk ik 'ik heb toch een paard om te rijden/mennen' ik betaal veel geld aan stalling etc, besteed er veel tijd aan en dan alleen wat grondwerk?
Lange teugelen is in de winter niet echt 'n optie. Ivm bakbezetting en pension klanten. Een sprongetje maken is dan al lastig.
AmoorM schreef:Dennis schreef:Waarom moet je van je zelf nu door de weeks echt trainen?
Dit is dus wat ik mij ook elke keer afvraag. Maar dan denk ik 'ik heb toch een paard om te rijden/mennen' ik betaal veel geld aan stalling etc, besteed er veel tijd aan en dan alleen wat grondwerk?
Lange teugelen is in de winter niet echt 'n optie. Ivm bakbezetting en pension klanten. Een sprongetje maken is dan al lastig.
Bon_ita schreef:Ik herken veel van mezelf in jouw verhaal. Ik heb een inmiddels 20 jarige kwpn merrie. Zo flagmatiek als maar kan qua dressuur rijden, veeeeel medische tegenslagen gehad (oa maagzweren en longontsteking).
Buitenrijden vind ik zelf heerlijk, maar ik kon in mijn omgeving geen geschikte stalling vinden waar ik ook lekker naar buiten kon. Gezien het plezier in rijden voor beide totaal weg was en ik mij constant zorgen maakte over haar gezondheid heb ik besloten om mijn dame met pensioen te doen. Ze staat nu in Friesland tussen zo'n 50 andere oude knarren en ze doet het fantastisch. Ik hoop dat ze nog heel veel jaartjes van haar pensioen kan genieten en voor mezelf hoop ik in de toekomst weer een rijpaard te kunnen kopen.
Dit was voor mij (en mijn paard) op dat moment de beste oplossing. Inmiddels ben ik een hele leuke vent tegen gekomen en woon ik nu in een gebied waar ik heerlijk zou kunnen buitenrijden, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om haar pensioen van haar af te nemen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is, volg je hart. Jij weet wat voor jezelf en jouw paard het beste is. Maar vergeet niet, de gezondheid moet op nummer 1 staan.
AmoorM schreef:Het dressuurmatig rijden gewoon weer oppakken? Dressuurmatig rijden is voor ons als combinatie werk hard werken en zie ik niet altijd als ontspanning. Dit is wel wat ik graag zou willen. Lekker aan de slag gaan. Maar ik wil er niet tegen op zien. Paardrijden is een hobby.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker