Moderators: balance, Nicole288, Sica, C_arola, Neonlight, Coby, Dyonne
DreamGuide schreef:Bedankt voor de tips! Ingrid Klimke is ook een amazone die ik heel veel volg. Haar wijze van rijden staat mij erg aan.
Helaas heb ik met mijn eigen paard in het begin een aantal fouten gemaakt met het correct bevestigen van de basisbeginselen, dus ik ben het afgelopen jaar bezig geweest.om dit te corrigeren en inmiddels is dat dusdanig bevestigd dat ik een stap verder durf te gaan zoeken.
In draf blijkt dit het moeilijkst. Althans, om er een betere draf uit te krijgen dan ze van zichzelf heeft. Strekken en verzamelen is geen probleem, maar schwung en zweefmoment wel.
MCE schreef:veel paarden lopen blessures op in de hamstring/broekspier maar ook het glutealis 8,9 alsmede 10 en 11 moeten het aankunnen om te kunnen zakken/hurken (nodig voor expressie/piaffe/passage), omdat simpelweg niet elke achterhand er geschikt voor is
[ [url=m/wv4IGg.jpg]Afbeelding[/url] ]
MCE schreef:manubres schreef:Waarom wil je eigenlijk meer zweefmoment krijgen?
voor mij: verruimen, een betere midden- cq uitgestrekte draf, of de midden- cq uitgestrekte galop
DreamGuide schreef:Bedankt voor de tips! Als ik het goed begrijp zou meer up-tempo rijden, en voorwaartse overgangen dus in ieder geval helpen met de schwung. Adviseren jullie om dit te doen vanaf het begin van de training, of pas na 15 minuutjes 'normaal' losrijden? Om der vanaf het begin échte voorwaarts te rijden zal ik dan wel even door moeten pakken, want daar heeft het dieseltje niet altijd meteen zin in.
Qua lichaamsbouw is natuurlijk altijd een dingetje, aangezien ik geen typisch dressuurpaard heb.
Wel heb ik haar bouw en skelet toevallig twee weken geleden grondig bestudeerd met een osteopaat die zich daarin heeft verdiept, en hij gaf aan dat ze ondanks dat ze wat 'plat' oogt, qua skelet en bekken bouw juist heel goed in staat zou moeten zijn om zich te buigen en de achterhand onder te brengen.
Ik heb vanaf de dag dat ik haar had altijd gesteld, 'we zien wel hoe ver we komen'. Dus dat ergens een grens ligt begrijp ik en mochten we die tegen komen dan houdt het gewoon op. Maar vooralsnog lijkt daar geen reden toe te zijn.
DreamGuide schreef:Bedankt voor de tips! Als ik het goed begrijp zou meer up-tempo rijden, en voorwaartse overgangen dus in ieder geval helpen met de schwung. Adviseren jullie om dit te doen vanaf het begin van de training, of pas na 15 minuutjes 'normaal' losrijden? Om der vanaf het begin échte voorwaarts te rijden zal ik dan wel even door moeten pakken, want daar heeft het dieseltje niet altijd meteen zin in.
Qua lichaamsbouw is natuurlijk altijd een dingetje, aangezien ik geen typisch dressuurpaard heb.
Wel heb ik haar bouw en skelet toevallig twee weken geleden grondig bestudeerd met een osteopaat die zich daarin heeft verdiept, en hij gaf aan dat ze ondanks dat ze wat 'plat' oogt, qua skelet en bekken bouw juist heel goed in staat zou moeten zijn om zich te buigen en de achterhand onder te brengen.
Ik heb vanaf de dag dat ik haar had altijd gesteld, 'we zien wel hoe ver we komen'. Dus dat ergens een grens ligt begrijp ik en mochten we die tegen komen dan houdt het gewoon op. Maar vooralsnog lijkt daar geen reden toe te zijn.
janderegelaa schreef:DreamGuide schreef:Bedankt voor de tips! Als ik het goed begrijp zou meer up-tempo rijden, en voorwaartse overgangen dus in ieder geval helpen met de schwung. Adviseren jullie om dit te doen vanaf het begin van de training, of pas na 15 minuutjes 'normaal' losrijden? Om der vanaf het begin échte voorwaarts te rijden zal ik dan wel even door moeten pakken, want daar heeft het dieseltje niet altijd meteen zin in.
Je hebt een tuigpaard...die 2e draf doen ze bijna standaard Maar wel op een andere manier dan een gewoon dressuurpaard. En die schwung...tja...dat hebben ze gewoon niet. En wat ze echt niet hebben krijg je er ook niet in.
MCE schreef:janderegelaa schreef:
Je hebt een tuigpaard...die 2e draf doen ze bijna standaard Maar wel op een andere manier dan een gewoon dressuurpaard. En die schwung...tja...dat hebben ze gewoon niet. En wat ze echt niet hebben krijg je er ook niet in.
Niet helemaal waar beste Janderegelaa, Verdades is ook 50% tuigpaard, gaat prima als je het vanaf het begin goed oppakt
ben wel met je eens: wat je eruit rijd krijg je niet makkelijk terug maar dat geldt voor alle paarden-rassen
https://www.horses.nl/evenementen/olymp ... ulen-video
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... raves.html
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers