Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
LoveBodin schreef:Ik zie wat je bedoelt ja.
Het ziet er soms vrij onrustig uit, omdat je met je bovenlichaam veel van voor naar achter beweegt.
Ik zie het niet zo zeer als duwen trouwens, voor mijn gevoel zit je zwaartepunt dan wat verder naar achter (zgn "driving seat"), dat heb jij niet.
Hoe je het op zou moeten lossen weet ik niet, stoort het je zelf?
Maureen95 schreef:Ik denk dat je paard je gewoon heel hoog opgooit. Daardoor voelt het voor jou dat je je paard aan het duwen bent. Geen idee hoor. Maar zoiets kan ik mij er wel bij voorstellen.
Shenavallie schreef:Het ziet er inderdaad uit als een afhankelijk bovenlijf door het naar voren leunen. Misschien helpt het om in gedachten een paar touwtjes aan je schouders te hebben die je 'naar achteren trekken'? Is dat al eens geprobeerd? Dit zie ik niet als duwen, want dan zou je met je bekken het paard naar voren proberen te drukken. Dat zou gelijk opgevallen zijn. Ik denk dat je na de sprong heel bewust je bovenlijf weer in de basispositie moet zien te krijgen. Heb je ook filmpjes zonder springen? Dus dat je alleen een paar rondjes galoppeert?
friesam schreef:Shenavallie schreef:Het ziet er inderdaad uit als een afhankelijk bovenlijf door het naar voren leunen. Misschien helpt het om in gedachten een paar touwtjes aan je schouders te hebben die je 'naar achteren trekken'? Is dat al eens geprobeerd? Dit zie ik niet als duwen, want dan zou je met je bekken het paard naar voren proberen te drukken. Dat zou gelijk opgevallen zijn. Ik denk dat je na de sprong heel bewust je bovenlijf weer in de basispositie moet zien te krijgen. Heb je ook filmpjes zonder springen? Dus dat je alleen een paar rondjes galoppeert?
Ik zal het eens laten filmen zonder bodyprotector (want dan lijk ik minder quasimodo) en zonder sprong, dan is het beeld wel iets rustiger denk ik, paard wordt vooral heel blij van springen
pjer schreef:Ik denk dat jouw paard een heerlijke schommelstoel gallop heeft. Ik zie inderdaad veel beweging in je schouders en armen, probeer die eens rustig af te laten hangen. Ik denk dat het heel lastig is om het 'probleem' te verhelpen want als je contact wilt houden, blijf je mee bewegen en je paard beweegt nou eenmaal ook zoveel.
Esther schreef:Je zit niet in het zadel, je klemt met je knieën waardoor je kont niet in het zadel kan blijven in de beweging. Je zwaartepunt ligt te hoog.
Ga zitten in het zadel, laat je benen hangen, knieën los en haal je balans uit je middelpunt/zwaartepunt ter hoogte van je navel. Laat je meenemen door de beweging van je paard.
Een oefening kan in verlichte zit, ga in de beugels staan, knieën los/niet klemmen en laat het paard onder je door galopperen zonder dat jij vanalles uithaalt met je bovenlichaam.
Even in het kort de theorie, de praktijk blijkt vaak weerbarstiger.
Heleennn schreef:Ik heb dit ook gehad!! Had geen idee waar het vandaan kwam maar het was verschrikkelijk. Ik heb een ander zadel gekocht en toen was het over, het vorige zadel was te klein voor mijn paard waardoor ze strak bleef in de rug. Daardoor waren het erg hobbelige ritjes haha. Als je zadel wel goed past mss eens zitles nemen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers