Jennyj01 schreef:Duidelijk dat hij dit niks vind. Zijn vorige baasjes hebben dit al begrepen. Nu jij nog.
Hannanas schreef:Alles is nagekeken zeg je, heb je er ook al een dierenarts bij gehad voor een kreupelheidsonderzoek incl evt foto’s/echo van hals, rug en SI?
JorineV schreef:Dan zou ik ook zeggen dat het meer de omgeving is dan het werk. Of wellicht is er toch fysiek iets net niet helemaal in de haak, waar hij toch doorheen loopt als het maar leuk genoeg is.
Als je (bijna) zeker bent dat hij in orde is, kun je het werk in de bak misschien wat opleuken met pionnetjes, balkjes etc. (a la working equitation). Dat geeft een doel waardoor het interessanter en leuker kan zijn voor jullie beiden![]()
En anders pak je je dressuurwerk gewoon buiten mee toch.
jansje73 schreef:Tijdens een buiten rit daar kan je ook dressuur werk oefenen, zoals het al hier boven staat. Ik weet niet waar je buiten rijdt?
Meer leuke uitdagingen in de bak , vind hij springen leuk?
Mijn paarden(2 tinkers) vinden dressuur werk in de bak echt geen reet aan,daar maak ik ze echt niet blij mee. Dus rijd ik ook niet veel dressuurmatig in de bak, maar als ik het wel doe dan beloon ik ze met een sprongetje te nemen. Daar maak ik ze echt blij mee want springen vinden ze beide erg leuk.
maitestar23 schreef:Hij weet natuurlijk allang dat werken in de bak frustrerend en moeilijk is. Dat moet je zien te doorbreken.
Dus verras hem eens door alleen een stapsessie te doen, gewoon even niet draven en galopperen.
De volgende keer doe je wat balkjes werk of wat andere leuke dingen.
En dan kijk je na een tijdje hoe het draven gaat en het dan ook daar weer bij laten.
AngelaKoek schreef:Jennyj01 schreef:Duidelijk dat hij dit niks vind. Zijn vorige baasjes hebben dit al begrepen. Nu jij nog.
Ik vind het zelf ook niet veel aan, maar denk dat het voor hem beter is dat hij wat soepeler in zijn lijf wordt door de ‘ dressuur’ training.
Mijn vraag idd, is het op te lossen? Elk paard zou ten slotte een relaxed rondje in de bak moeten kunnen? Zo niet , ik rij ook liever buiten
AngelaKoek schreef:maitestar23 schreef:Hij weet natuurlijk allang dat werken in de bak frustrerend en moeilijk is. Dat moet je zien te doorbreken.
Dus verras hem eens door alleen een stapsessie te doen, gewoon even niet draven en galopperen.
En dan kijk je na een tijdje hoe het draven gaat en het dan ook daar weer bij laten.
Dit probeer ik dan ook. Ook nog een ding, ik wordt angstig door zijn gedrag. Ben bezig met het leiderschap, maar laat me toch overrompelen door z’n gedrag.
AngelaKoek schreef:maitestar23 schreef:Hij weet natuurlijk allang dat werken in de bak frustrerend en moeilijk is. Dat moet je zien te doorbreken.
Dit probeer ik dan ook. Ook nog een ding, ik wordt angstig door zijn gedrag. Ben bezig met het leiderschap, maar laat me toch overrompelen door z’n gedrag.
Popstra schreef:Als ik mijn paard eens flink aan spoor Bokt hij ook puur omdat hij te lui is harder te lopen. Ik spoor dan nog eens harder want ben er niet van gediend. ( paard mankeerd overigens niks) dan loopt hij wel!
En of ze het leuk vinden of niet, het moet maar even. Verder kunnen ze 23 uur Vd dag lekker niks doen.
Gebruikers op dit forum: BLEXBot, Ubermetrics en 1 bezoeker