Situatie;
Donderdagochtend is mijn rij- ochtend. Heerlijk, kijk er echt naar uit, zo ook vandaag!
Op stal aangekomen heerlijk rustig gepoetst en daarna gaan rijden. Nou ja.....een poging tot.....ik kreeg hem nieteens de hele bak door! Alles was eng aan een van de lange zijden van de bak. Gevolg; hard er doorheen lopen, naar binnen vallen, om proberen te keren....het hele pakket. In de andere delen van de bak was hij relaxed, maar zodra we weer bij die lange zijde kwamen.

Ik heb van alles geprobeerd; uiteraard rustig gebleven, laten kijken, streng zijn en goed been er aan (waardoor we nog harder gingen).
Uiteindelijk afgestapt en door de bak gaan wandelen, linksom en rechtsom.....niets aan de hand! Een klein beetje kijkerig maar keurig over de hoefslag. Ik er weer op. Veel figuren gereden, voor zover mogelijk, veel schakelen.....maar weer hetzelfde probleem.....
Ik doe duidelijk iets niet goed......jammer dat er niemand was om mij te corrigeren en daarmee te helpen...ik wist het echt even niet.
Ben doorgegaan tot een rondje redelijk ging en het toen afgesloten. Daarna ook nog een rondje of twee door de bak gewandeld ernaast en toen gestopt.
Wat zou ik fout doen?
Hebben jullie tips?
Nog even wat aanvullende info: paard is superbraaf, maar wel slim en snel. Is me soms twee stappen voor zeg maar. Vindt de ene keer niets eng, andere keer alles.
Gelukkig gaat het meestal goed, kunnen we heerlijk samen rijden. Maar eens in de zovele weken gebeurd er dit. Er valt geen pijl op te trekken.....meestal super braaf maat soms zó lastig en vlug....
Paard gaat overigens er niet vandoor, of ‘aan de kletter’. Met snel bedoel ik bv hard draven (middendraf of uitgestrekte draf).
Gelukkig krijg ik wekelijks privéles op hem. Instructrice weet er ook van. Maar is in de les meestal een engeltje