. Nu is het natuurlijk wel is fijn om eens een stukje te crossen maar niet elke galop dat ik doe. Ze negeerd op die ogenblikken dus gewoon mijn teugel en zithulpen. Wie weet wat te doen? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Nu is het natuurlijk wel is fijn om eens een stukje te crossen maar niet elke galop dat ik doe. Ze negeerd op die ogenblikken dus gewoon mijn teugel en zithulpen. Wie weet wat te doen?
. Ik ga vaak oefenen in een piste en dan wandelen ik zo daarna nog een beetje maar hoe moe ze ook was van het rijden dan heeft ze plots veeeel energie en crost ze toch terug ervan door. Het is winter en dan zijn ze natuurlijk wel frisjes maar nogtans montana staat overdag op de weide en heeft haar beweging dus het is niet dat ze niets te doen heeft.
Het makkelijkste is om gewoon niet meer te galoperen totdat ze normaal te controleren is. Daarna rustig aangaloperen en gelijk weer terugnemen. Dan kan je steeds langere stukjes galoperen. Larome schreef:Sanne 83:
Ik ben het er niet mee eens dat een slof gevaarlijk is in galop. Als je hem correct gebruikt is het een goed hulpmiddel. Je hebt meer te zeggen over je paard.
. Vooral als je er geen ervaring mee hebt. Ik zou gewoon niet zo ver gaan.