Ik loop vrij recent tegen een klein probleem aan. Hopelijk herkent iemand dit probleem en heeft iemand de gouden tip.
Mijn zesjarige tinker springt rechtsom verkeerd aan in de galop. Soms dan start die wel met het goede been, maar springt die direct over. Ik heb tijdens mijn les van alles geprobeerd: in de hoek aanspringen, op de lange zijde, op de grote volte en op de kleine volte. Elke keer was het nét niet. En meteen weer terug genomen als hij verkeerd zat (en meteen wezen afwenden zodat hij in de volte weer opnieuw kan aanspringen).
Moet ook zeggen dat tijdens het longeren hij het ook doet. Het zal zeker nog een stukje onbalans zijn want hij gooit zijn buitenschouder weg waardoor op het verkeerde been aanspringt. Ook met het begrenzen van de buitenteugel werkt het niet. Ik ben gisteren zolang mee bezig geweest, dat ik uiteindelijk maar heb opgegeven. Beide niet gefrustreerd gelukkig en hij had naderhand echt een super tempo.. Maar het zou fijn zijn als iemand de gouden tip heeft zodat ik het zou kunnen voorkomen de volgende keer.
Hopelijk kunnen jullie ons helpen. Mijn dank is groot!

Liefs, Princessissi.