fjordnina schreef:Regelmatig stap ik nu vol frustratie voortijdig af. We hebben voorheen hard gewerkt aan een arbeidstempo in alle gangen en dat had ik voor elkaar.
Kelly_Taco schreef:Verkopen aan iemand die je paard geen luie trapzak noemt.
fjordnina schreef:Titel topic: Luie trapzak
Na mijn val rond Pasen ben ik sinds een maand mijn paard zelf weer onder het zadel op gaan pakken. Tussendoor reed mijn bijrijder haar 1-2 keer per week en was ik bezig op de grond (dubbele lange lijnen, loswerken, grondwerk).
Regelmatig stap ik nu vol frustratie voortijdig af. We hebben voorheen hard gewerkt aan een arbeidstempo in alle gangen en dat had ik voor elkaar. Het bleef een aandachtspunt omdat ze liever lui dan moe is en dat wat de ruiter niet vraagt hoef je ook niet te doen toch? Maar inmiddels stap ik af omdat ik een luie trapzak onder mijn kont lijk te hebben die bij iedere pas een stevige beenhulp nodig heeft.
Ze is opgeleid om na 1 hulp tempo vast te houden, maar dat is weg.
Hoe krijg ik dit er weer uit gereden?
Kelly_Taco schreef:Verkopen aan iemand die je paard geen luie trapzak noemt.
Askja schreef:Kelly_Taco schreef:Verkopen aan iemand die je paard geen luie trapzak noemt.
Nou, inderdaad. Wat heb ik toch een hekel aan dit soort taal, koop dan een brommer.
Als je paard niet voorwaarts is, dan is daar een reden voor. Dat kan van alles zijn, van fysiek ongemak, een slechte ruiter, een slechte conditie, een verkeerd zadel etc. Aan jou om dat uit te zoeken.
Hou er echter rekening mee dat je geen concrete oorzaak vindt, maar dat je paard slechts reageert op jouw negativiteit. En zich voor jouw getrapt en gedram afsluit.
Wat zou jij doen in haar plaats?
Leer beter rijden, en werk eerst en vooral aan je attitude.
Of verkoop je paard en zoek een andere hobby.
En eh Koert, je paard spekkie of dikkie noemen vind ik persoonlijk toch iets anders dan luie trapzak.
Tenzij je het je paard verwijt dat ie dik is geworden, dan snap je er alsnog niks van.
Knert schreef:och och.. ik noem mijn paard ook wel eens spekkie of dikkie. Daar krijgt ie niets van.
Of moet ik hem ook maar verkopen aan iemand die hem dagelijks aan wil spreken met 'meneer schatje'?
Dus ik zie dit meer als een uiting van frustratie en niet zozeer meteen als een letterlijk trap naar het dier.
Maar opnieuw naar de basis lijkt me beter. Minder hoge verwachtingen hebben en iets meer geduld. Voor je het weet heb je het weer voor elkaar. Als je tenminste een paar passen terug durft te nemen.
Gini schreef:Knert, ik snap niet waarom je er zo op tegen bent dat iemand aangesproken wordt op een onvriendelijke bewoording naar haar paard toe? Respect naar een dier zou heel hoog in het vaandel moeten staan op Bokt en ja, dus ook in de manier van schrijven.
GDG schreef:Als je vol frustratie van je paard - wat je een luie trapzak vindt - afstapt dan stap je dus veel te laat af en natuurlijk heeft dat paard daar last van. Dus stoppen met rijden zolang je niet weet hoe je het aan moet pakken zonder gefrustreerd te raken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers