Scum schreef:Op de foto zie ik dat je de rechterteugel strak hebt en de linker in een boogje hangt. Je paard moet dus meer op 2 teugels komen. Bovendien staat de achterhand er absoluut niet onder.
Het probleem moet voorwaarts opgelost worden. Eerst moet je paard luisteren naar de beenhulpen en goed terugkomen op de zithulpen. Dat hij daarbij evt. niet zo nageeflijk is, is geen ramp. Als dat in orde is, kun je meer aan de nageeflijkheid gaan werken. Licht contact houden met de mond en vragen. Blijven letten op het voorwaarts aan de hulpen. Goede instructie is hierbij echt heel belangrijk!
idd, ik stond hier ook stil, en probeerde zijn hoofd richting fotograaf te draaien
Eerst reageerde hij niet op beenhulpen (enkel om vooruit te vliegen) dit is ondertussen al veel beter, hij heeft ook al leren opzij gaan voor mijn benen wat in het begin echt onmogelijk was, dus dit is zo goed als in orde (wordt nog volop aan gewerkt) maar echt zelfs met licht contact in de mond houd hij zijn hoofd zo hoog, maar goed het gaat hem niet over die achterhand e.d. Gewoon of een ander bitje hieraan iets zou kunnen helpen, al was het alleen maar om hem te laten voelen dat het anders ook kan...