Ik zit momenteel met een (klein) probleem. Ik rijd een 7 jarige ruin bij, lief beest, af en toe eigenwijs maar zeker fijn te rijden!
Nu is hij liever lui dan moe, maar over het algemeen prima actief aan mijn been.
Nu had ik vandaag, nadat ik +/- 20min aan het rijden was (veel overgangen), dat hij er plotseling genoeg van had en niks meer wilde doen. Nu ben ik van mijzelf vrij streng, en heb ik hem na vele pogingen (met stilstaan, achteruitlopen, bokjes geven) weer vooruit kunnen krijgen, waarna het na 3 rondes en figuren rijden wéér begon.. Blijkbaar deed hij dit gister ook bij zijn bijrijder. Allemaal leuk en aardig, maar hij bepaalt natuurlijk niet wanneer de training is afgelopen, maar ik kreeg hem hierna met geen mogelijkheid meer vooruit, waardoor ik uiteindelijk wel moést afstappen. (Hoofd omlaag, achteruit lopen, bokken etc. Begon weer helemaal opnieuw), nu is dit echt voor de eerste keer en ken ik dit absoluut niet van hem terwijl ik hem zeker al 7 maanden rijd.
Iemand tips om hier toch consequent mee om te gaan of iemand die hier ervaring mee heeft?
Hoor het graag!

Liefs