Ik ben zo onzeker, wil iemand mij helpen ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:11

Héhé, eindelijk; zit al een hele tijd op het verslag te wachten.... Tong uitsteken Haha!

Je ging echt goed hé Carlijn! Remy was hardstikke braaf en ben blij dat je niet bang op hem was. Vooral dat galopje was toppie ! OK dan!

We mailen gauw om eens met Omega aan de slag te gaan hé!

en nu moet ik echt gaan studeren.... Schijnheilig

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 20:24

Ja, het was echt super Maud !!! *LOL* Je hebt een fantastisch lief paard !!! Lachen
Enne...studeer ze !! Haha!

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:43

Ik kan je helaas niet helpen, heb zelf wel een draver gehad, maar woon gewoonweg te ver weg.
Ik snap je probleem helemaal, met een draver is het vind ik dubbel zo moeilijk om samen te comuniceren, maar met geduld kom je een heel eind en je zegt al dat je geen haast hebt dus geduld heb je al Haha!

Ik heb met mijn draver ook heel veel bereikt door hem te longeren, toen hij me vertrouwde heb ik hem ook veel met dubbele longe gelongeerd, maar als je dat nog nooit hebt gedaan zou ik dat eerst laten voordoen.

Ik heb wel een andere tip er is een dravers e-mail lijst bij yahoo daar zitten allemaal mensen op die dravers hebben, misschien dat iemand van hun je kan helpen. Als je daar de link van wilt hebben moet je me maar even pb-en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 00:05

Hoi Omegamedo ik ben heel blij dat je zulke hartverwarmende reacties heb gehad, die heb je verdient want je bent flink aan het knokken als iik het zo lees!
Ach gut

Ik herken zoveel in de verhalen, ik ben ook verschrikkelijk bang, zit met een knalrood hoofd en zwetend op mn paad, mn tshirt is altijd doornat van de angst. Tevens slik ik soms kalmerende pillen want dan is de nagst zo groot en toch wil ik rijden en die beessies voelen die angst he? Dat is het grote probleem!
Ik weet ook in jou geval niet wat de reden is, mijn merrie is super braaf heeft geen kuren, bokt niet gaat er niet vandoor maar één kijertje in de verkeerde richting en ik zit op de kast.


Zaterdag ben ik naar het strand gegaan...helemaal alleen....zat onder de medicatie maar het ging echt heel goed!
Tong uitsteken

Daarom...Omega is het heel belangrijk, ook voor jou dat je vertrouwen in het paard krijgt. Dit kan je krijgen door te gaan rijden op paarden die wél braaf alles doen, niet bokken ed.. Ik heb namelijk op een tuiger gereden en die deed alles wat God verbood, kind ik was zo bang.......
Ziek

Door te gaan rijden op brave paarden heb ik heel langzaamaan kunnen werken aan mn angst, daarom ben ik heel blij dat ik het zo getroffen heb met mn paard, ik dacht nog toen ik dr kocht; Dit wordt niks mijn angst én een arabier!!!!
Scheve mond

Heel goed van je dat je Pirelli heb gedaan, dat is zo onzettend goed voor jullie, werken met je paardje en jij aan jezelf.
Ach gut

Ik heb mn laatste groostet angst onlangs nog overwonnen, en dat dmv les. Ik zou als ik jou was echt les gaan nemen, maar kies dan voor iemand die ook naar jou persoonlijkheid kijkt.


Zo was ik dus heel bang voor de galop, ben in een "perongelijk galop" gevallen met paard en al en sindsdien durfte ik niet meer te galopperen.

Diegene die me les gaf, had mn verhaal aangehoort en zag dat ik als een hark op mn paard zat in galop, zooooo bang!!!


Op een gegeven moment heeft ze door heel veel tegen me te praten en praktische tips me leren galopperen en het werkte!!!!!!


Wat zou het mooi zijn als je bij ons op stal zou staan, daar barst het namelijk van de schijters, en we maken wel eens een buitenrit nou de één is nog banger dan de ander, en dat scheelt, want dan voel ik me stukken zekerder, want die echte diepgewortelde angst blijft altijd wel aanwezig alleen wordt ie hanteerbaarder....


Maar ja...je woont een beetje te ver, ik wete wel dat het goed voor je zou zijn...
Sterkte en succes met alle tips!!!

Als je een overwinning heb behaald laat je het ons dan weten????

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 00:49

Ik heb al zoveel reakties nu gehad, echt superlief ook !!!
Dat helpt echt enorm !! Lijkt wel of ik daar al wat zekerder door word, ben nu weer sinds een paar dagen 'aan het werk' met Omega en dat gaat , al zeg ik het zelf, best goed. Ik heb nu al een beetje gevoel dat, nu ik wat met haar doe, ze ook meer op mij gericht is ( onder het werken kijkt ze wel alle kanten op en moet natuurlijk proberen er onder uit te komen maar daar moet ik ook wel weer om lachen ) ( ze is bijna 7 maar ze heeft een piepjonge uitstraling ook ). Ben ook niet meer alleen op PP gericht maar ga ook longeren enz, iets wat ik eerst dacht dat absoluut niet goed was omdat je je paard zou afstompen Bloos
Ik ben uit de aanbiedingen van marktplaats aan het selecteren wat ik wel zou willen proberen en ga met deze mensen beginnen !!!
* Nicole* is iemand uit Hilversum die dat hele eind naar ons toe wil komen en ook met dravers bekend is en een paardenopleiding heeft gedaan en ziekteleer. Zij heeft al zoveel moeite genomen om mij aldoor te mailen , ik wil het erg graag met haar gaan proberen, zij geeft een hele middag les ( 4 uur lang, per keer !! ). Ze werkt ook met gevoel en heeft ervaring met angstige ruiters en ervaring met dravers ( heeft er zelf ook een ! ).
*stichting Horsefunfreedom* in Uitgeest. Een paar meiden die les met hun eigen paarden geven volgens de methode van Pat Parelli ( dus NH ). Dat is erg fijn want we waren daar al mee bezig ( bij een andere instructeur )en spreekt me ook enorm aan. De meiden zijn erg enthousiast !!!
Dus ben ik toch op 2 manieren bezig met Omeeg !!
Enne...ik had al verteld dat ik op Remy had gereden , wat ook een goede stap is geweest !! En heb een aantal uitnodigingen gekregen om langs te komen wat ik ook zeker wil gaan doen !!
Mensen enorm bedankt !!! OK dan! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:35

Ik ben heel blij voor je dat je zoveel positiefs meemaakt op het moment, dat je een beetje uit de neerwaartse spiraal wordt gehaald, dat heb je echt zo af en toe nodig hoor!

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:07

remy die helpt je wel over je angst heen echt ik ken hem al heel lang en hij is echt heel lief
ik heb het zelfde probleem gehad toen ik met paard en al onder uit ben gegaan je komt er over heen echt waar je moet gewoon denken waarom kunnnen andere het wel en ik niet je kan toch ook paard rijden nou kom op dan probeer je angst aan de kant te zetten en samen met maudje gaat je dat lukken dat weet ik heel zeker

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 10:22

Ja ! Ik zie het zelf ook al weer een stuk zonniger allemaal !!
Ik ga ook beginnen met les, er komt iemand les geven op zaterdag , 4 uur lang per keer !! En daarmee gaan we Omega dan ook inrijden. Verder ga ik les in Natural Horsemanship volgen, dat heeft ook erg mijn interesse, zo ben ik met Omega begonnen. Maar ik krijg nu toch meer het idee dat het bij Omega makkelijker is als ze een basis heeft qua gewoon rijden. Ik was helemaal into Natural Horsemanship , en dat was de beste manier enz, enz,.....En zeker, ik sta er nog steeds achter ( anders hoef ik daar geen les in te nemen Knipoog ), maar NH kon ik van de zomer wel toepassen met rijden ( toen ze zo heel rustig was , maar nu met die frisheid ( die iets af gaat nemen ) heeft ze praktisch geen aandacht erbij ), en dat werkt natuurlijk niet .
Dus een hoop les en dan in twee richtingen , overigens met de 'gewone' les , komt Nicole naar ons toe en met de NH ga ik daar heen , zonder mijn paard ( ik ga het leren met de paarden daar ).
En ik ben van plan om wat vaker met Maud af te spreken om even op Remy te rijden *LOL* ( zolang ze niet gek van me wordt )( Ik koetel maar wat aan hoor, als ik maar prettig op zijn rug zit ). Vorige keer , heb ik zo'n 10 minuten (?) gereden en zeker 2 dagen spierpijn gehad Bloos ( oh, dat had ik vast beter niet kunnen zeggen ! Haha! )
Zolang heb ik al niet meer gereden !

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:48

goed zo ik ben er van over tuigt dat het je gaat lukken en dan je kunt toch ook twee dingen gebruiken om je paard te rijden als jij dat horse nog wat goed vindt werken met een mengelmoes van gewoon is dat toch goed je moet doen wat jij het beste vindt en maudje wordt echt niet gek van je hoor ze is in al die jaren ook niet gek van mij geworden dus al zeker niet van jou

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 11:21

Leuk van je dat je dat zegt , dat Maud niet gek van me zal worden, ik was daar ook niet echt bang voor, ze wilde me graag helpen en dit is een hele goede manier ( en een hele leuke !!!! ). Wat er al niet voor een prettig gevoel kan zijn door eindelijk eens ontspannen op een paard te zitten zonder dat je meteen denkt ( dat is mijn grootste probleem ) ohoh, zometeen doet ie dit of zometeen doet ie dat... ( en het maffe is, ik heb nog nooit iets meegemaakt waardoor ik die onzekerheid door heb gekregen, ik ben nooit een held geweest, maar zomaar ineens lijkt het net alsof je een beetje doorslaat ofzo ) . gelukkig gaat het nu al weer een stuk beter en lekkerder.

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:30

ik heb nooit echt angst gehad stapte altijd op de gekste paarden moet maar eens vragen of maudje het verhaal van zip wil vertellen maar heb ook heel veel mensen geholpen om van hun angst af tye komen wil je niet draven dan draaf je niet maar na een paar keer gevoelt te hebben en te weten dat de pony niks doet dan gaan ze toch draven je komt er wel over heen geloof me maar

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 11:51

Ja , inderdaad dat is zo !!! Ik zat op Remy , had bij Maud al gezien hoe lief hij was, dus durfde er ook wel op. Ging ook draven OMDAT ik me prettig voelde op zijn rug , en omdat dat goed ging, dacht ik , dan probeer ik ook galop !!! Terwijl ik, dat niet eens durfde bij de manege 2 jaar geleden , toen ik van mijn onzekerheid af wilde komen !!!
Dus je snapt , een gallopje is voor mij heel wat !!! Maar je durft dan veel meer als je lekker op een paard zit !!! Ja, ik kan er nog van genieten !!!
( Zal Maud meteen even mailen , zit ook ondertussen al te mailen met haar namelijk Haha! )

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:12

en heeft ze het vertelt van zip

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 13:32

Nee, nog niet maar ,ze vertelde wel dat jij op dit topic had gereageerd en dat je een vriendin van haar bent Lachen , maar ik had jouw reactie toen al gezien Haha!

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:44

ze vertelt het je als ze het minder druk heeft

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:44

maar ken maudje nou al zo n 9 jaar volgens mij

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:04

ja klopt, ken je al veel te lang hé Floor ! Tong uitsteken Haha!

Maar even on-topic voordat er een moddie ingrijpt Knipoog
Wanneer kom je weer Remy rijden ? of ik naar Omega ?

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 20:29

(Kom gauw weer , natuurlijk en) ik heb zaterdag de 28e mijn eerste les met Omega !!! Heb vandaag Omega weer even gelongeerd, doe het aldoor nog niet zo lang, maar voor haar doen , loopt ze al een stuk rustiger en ook de draf gaat snel maar wel rustiger ook !!! En ik voel me al zoveel prettiger met mijn paardje !!!
Ik heb echt heel veel baat bij deze oproep ( gehad ). Zoveel fijne reakties en hulp en tips !!!! En uitnodigingen !!! Ook heel leuk allemaal !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:47

Ik vind het echt heel vervelend voor je!! Ik ben zelf ook wel is bang met springen, omdat ik dat gewoon niet zo goed kan (ik zit wel in een dressuur les, nu in de caroussel, maar die andere willen dan graag springen)! Het probleem is dat ze het voelen he! Maar ja, dat van mij is natuurlijk niks vergeleken met jou. Ik heb verder (gelukkig) geen problemen met bang zijn met dressuur enzo. Ik kan je helaas niet helpen, want ik woon een beetje verweg, en ik denk ook niet dat je echt veel aan me hebt! Maar toch. Ik ben blij dat het nu al een stuk beter gaat (wat ik zo lees) en ik hoop echt dat je er boven op komt! Kom op meis, je kan ut!!

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 21:52

Bedankt Froukje ! Het gaat inderdaad alweer beter nu, ik heb les in NH gehad ( afgelopen zaterdag ) en as zaterdag (28) les op de gewone manier, ben ik ook heel benieuwd naar !!! Ik zit nu weer een beetje in dubio of ik met Omeeg 2 stijlen nu zal doen of alleen NH , ik heb zelf het gevoel dat het dan nog wel jaren kan duren eer ik een beetje normaal zou kunnen rijden op Omega ( in de bak in bijv draf ). Bij NH ( van Pat Parelli ) leer je in het 2e level ( met bit ) te rijden , en ik denk wel eens dat ik daar wel nooit zal komen. Ik zie de dingen vaak nog niet zo ( mijn man wel , die is daar veel gevoeliger voor).
Gister ook weer geparellied en ze was weer lekker neurotisch, maar wel braaf verder, dat is niet het probleem ook.
.....ik ben het probleem.....Nou, ik heb dus zaterdag weer les en laat het wel weer weten hoe dat is gegaan !!! Heb er in ieder geval wel heel veel zin in !!!!

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:58

ik heb echt precies hetzelfde gehad.. alleen dan niet met een eigen paard maar toen ik nog op een manege reed.. ik zat echt ff in een dip.. maar ik ben er doorheen gekomen.. dus gewoon rustig aan te doen.. en proberen te genieten van het rijden.. dus ook al stap je alleen maar.. rijdt gewoon veel figuren en heb het gewoon naar je zin.. en stap af met de gedachte dat het goed is gegaan!! geen pogingen doen tot iets waar je je niet goed bij voelt. Als het dan 2 weken goed gaat, ga je 5 minuutjes draven en sluit je dat weer goed af.. en zo ga je steeds verder.. je moet het gewoon opbouwen.. en ontspannen.. Niet jezelf zenuwachtig maken als je op je paard zit. Gewoon genieten van je paardje *LOL* *maar dat doe je volgens mij wel Lachen * ennuhn!! Alles komt weer goed hoor Haha! *
heeeel veel succes.. en plezier:) met je paardje!!

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 00:23

Bedankt Ghani !
Ik doe het idd wel rustig aan en weet dat het heel belangrijk is om met een goed gevoel af te stappen. Ik had ook altijd wel van als ik niet zo lekker op mijn paard zat , dat ik dan toch nog even een stukje moest doorgaan en dan pas stoppen. Dan stap je inderdaad beter van je paard af. En ik moet ook niet denken van dat ik ook wil draven, maar eerst maar weer gewoon eens even op haar een paar rondjes stappen.
En genieten doe ik zeker van haar !!! Ik denk ook wel eens; ik hoef niet per se te rijden , de verzorging eromheen is ook superleuk, en haar lekker gras laten eten tijdens een wandeling en om haar door de bak te zien denderen.....machtig !!! Maar ook haar rug heeft wel eens aantrekkingskracht , het lijkt me zo heerlijk om samen met haar buitenritten te maken.....maar weet dat ook dat ooit komt !!! Lachen

PalemaTR

Berichten: 25
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:48

*schop*

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 09:27

Ja, ik weet dat ook jij in dit hele verhaal bent geinteresseerd , Natasja Knipoog
Ik denk dat jij ook veel van de tips hier kunt geb ruiken he ?
Als ik zaterdag mijn 1e les heb gehad, breng ik verslag uit !!!!

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 23:37

Ik heb vandaag indelijk weer eens even op Omeeg gereden , stappen alleen hoor. Het ging eigenlijk wel goed, alleen had ze er niet zoveel zin in en leek het af en toe een beetje western, met al die disconnects die we maakten ( hoofd naar mijn been vragen en dan met been aansporen zodat ze haar achterhand draait = onderdeel bij Pat Parelli ).
Maar vind het leuk dat ik weer eens even heb "gereden".
En morgen les...!!!