Mijn paard is een pechvogel. Leuk beestje hoor
alleen rolt hij van het een in het ander. Vorig jaar heeft hij een operatie ondergaan aan zijn been. Hij had hier last van en begon tijdens het rijden te staken. Steigeren omdraaien etc. Hij is nu ongeveer een jaar geleden geopereerd maar het staakgedrag blijft toch een beetje door rommelen. Ik rij meestal gewoon basis dressuur. Buitenritje is niet mogelijk want bij de poort gaat hij al draaien/steigeren. Aan de lojge is hij gewoon braaf doet zen ding en lijkt lichamelijk ook geen probleem te hebben. Hij gaat jaarlijks naar de tandarts en hebben inmiddels een nieuw passend zadel osteopaat is recent langs geweest. Paard loopt goed over de benen. Dus wat nu?Zoals het rijden nu gaat. Ik merk dat er wel verbetering in zit hij durft iets meer voorwaarts te lopen steigert nog (maar)1 x en soms zelfs helemaal niet. Maar dit is niet zoals het hoort uiteraard. Het weer werkt ook niet echt mee aan het doorpakken en consequent rijden.
Wat zou jullie advies zijn ? Professioneel ruiter inschakelen? Paard nogmaals om laten keren door da? Probleem kan uiteraard ook gedeeltelijk aan mijzelf liggen omdat ik ook ergens in mijn achterhoofd heb dat ie gaat steigeren.