Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saruman schreef:its_daantjee schreef:Gewoon een enkel gebroken bustrens..welk bit gebruik je? misschien eens een bitfitter laten komen om verschillende bitjes te proberen.. ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn merrie. ander bit deed wonderen!
Ibbel schreef:4,5 en zeker ruim half jaar onder zadel nu.Citaat:Lesgever ziet het probleem niet
Tijd voor een andere lesgever die het probleem wél ziet lijkt me.
Hoe oud is het paard overigens, en hoe lang/kort geleden ingereden?
Bowo schreef:Wat betreft het uit de stal halen, eerste wat ik de paarden aanleer zodra ze hier op stal komen, is wachten met de stal uitgaan totdat ik zeg dat ze mogen. Daarmee dwing je gelijk al respect af en het is daarnaast ook gewoon heel praktisch. Ik doe de deur open en blijf in de ingang staan, zodra ze door me heen proberen te lopen, maak ik mezelf groot en blokkeer de weg nog meer. Als ze niet reageren kunnen ze overigens ook best een tik op hun borst verwachten (al dan niet met een zweep), een paard die door me heen loopt, kan ik simpelweg niet waarderen. Meestal krijgen ze dat best snel door en uiteindelijk blijven ze gewoon rustig staan totdat ik aangeef (door weg te stappen uit de ingang) dat ze er uit mogen.
Ik zou voor het rijd probleem zeker op zoek gaan naar een andere instructeur want dit is wel degelijk een probleem.
Lukt het je nog wel om een (kleine) volte in te sturen en indien mogelijk extra buiging om je binnenbeen te vragen? Wanneer ze lengtebuiging hebben, kunnen ze zich moeilijk strak maken. Let er daarbij wel op dat je zelf zoveel mogelijk ontspant. Stuur een volte in en als hij reageert direct ontspannen. Laat hij daarna nog niet genoeg los? Dan vraag je nog wat meer buiging, reactie van hem > ontspannen. Enzovoort.
Benzz schreef:Ik zou met spoed op zoek gaan naar een andere instructeur. En niet een grondwerk instructeur want daar zit teveel kaf tussen het koren. Iemand die wat ouder is, die zelf veel gereden heeft en gediplomeerd is, het liefst niet een die ergens een basiscursus heeft gedaan. Dat zijn de mensen die en het rijden en de omgang met je kunnen "aanpakken".
Welke regio zit je?
Benzz schreef:(...) En niet een grondwerk instructeur want daar zit teveel kaf tussen het koren. Iemand die wat ouder is, die zelf veel gereden heeft en gediplomeerd is, het liefst niet een die ergens een basiscursus heeft gedaan.