Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horsesxme schreef:Er is niks mis met het zadel of haar rug. Ze staat elke dag in de paddock zowat de hele dag lang. Al is deze modderig en kan ze niet voldoende haar energie kwijt. In de zomer staat ze op de wei. Daarom longeer ik haar ook elke keer voordat ik ga rijden. 2x in de week rijden doe ik omdat ik anders savonds in het donker met haar moet rijden. Vind dat zelf beetje riskant. We hebben alleen een buitenbak. We zijn dit wel aan het oefenen en dit gaat goed. Ik zal zo een video bijvoegen hoe ze het bokken doet. Ze bokt voorwaarts dus vooruit trappen heeft geen zin. Het is absoluut geen staken. Een bit indoen zal ik absoluut niet doen. Ze word dan erg gestressd en wilt niet ontspannen. Constant het hoofd schudden. Met haar gebit is alles goed. Ik rijd nu al langer bitloos met haar en ze luisterd er prima naar. Ze krijgt onbeperkt ruwvoer en een halve schep biks per dag. Was eerst meer maar daar werd ze drukker van. Een zweep is ze langer bang voor geweest en heb haar net van de angst af. Het galloperen haha. Nou als er een paardje goed kan galloperen is zij het wel haha. Ze kan waanzinnig hard en is juist van de renbaan gehaald omdat ze maar bleef galloperen. Het bokken is echt uit vrolijkheid dat ze beweging krijgt. "Joepie we gaan galloperen" bok bok bok. "Joepie we maken een sprongetje" bok.
Kairos schreef:horsesxme schreef:Er is niks mis met het zadel of haar rug. Ze staat elke dag in de paddock zowat de hele dag lang. Al is deze modderig en kan ze niet voldoende haar energie kwijt. In de zomer staat ze op de wei. Daarom longeer ik haar ook elke keer voordat ik ga rijden. 2x in de week rijden doe ik omdat ik anders savonds in het donker met haar moet rijden. Vind dat zelf beetje riskant. We hebben alleen een buitenbak. We zijn dit wel aan het oefenen en dit gaat goed. Ik zal zo een video bijvoegen hoe ze het bokken doet. Ze bokt voorwaarts dus vooruit trappen heeft geen zin. Het is absoluut geen staken. Een bit indoen zal ik absoluut niet doen. Ze word dan erg gestressd en wilt niet ontspannen. Constant het hoofd schudden. Met haar gebit is alles goed. Ik rijd nu al langer bitloos met haar en ze luisterd er prima naar. Ze krijgt onbeperkt ruwvoer en een halve schep biks per dag. Was eerst meer maar daar werd ze drukker van. Een zweep is ze langer bang voor geweest en heb haar net van de angst af. Het galloperen haha. Nou als er een paardje goed kan galloperen is zij het wel haha. Ze kan waanzinnig hard en is juist van de renbaan gehaald omdat ze maar bleef galloperen. Het bokken is echt uit vrolijkheid dat ze beweging krijgt. "Joepie we gaan galloperen" bok bok bok. "Joepie we maken een sprongetje" bok.
Krijgt ze dan niet gewoon te weinig beweging als je haar maar 2x in de week rijdt?
Dammie schreef:Ze lijkt in draf al onder je uit te lopen. Kan je tempowisselingen in draf met haar rijden? En je houdt haar best kort aan de teugel.