Paard stijf tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jill1209
Berichten: 83
Geregistreerd: 02-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 20:49

Babootje schreef:
Delaja schreef:
Maar je hebt zelf aangegeven dat dit na een val is begonnen. Dan kan je er toch donder op zeggen dat een zadelmaker niks gaat kunnen doen? Je zadel heeft immers niks met die val te maken.


Dat hoeft ook niet zo te zijn; dat is wat de TS eraan verbindt. Kan rustig een samenloop van omstandigheden zijn. Een zadel dat al langere tijd niet meer goed past kan best de reden zijn dat ze zich zo vasthoudt.
Goed dat je naar het zadel laat kijken TS. Als dat het probleem niet oplost, zul je echt verder moeten gaan kijken. Niet wachten tot er een keer een DA langs komt, maar het paard opladen en haar bij een grotere kliniek laten bekijken waar alles bij de hand is.


Wat betekent TS eigenlijk? En idd ik wil eerst haar zadel controleren zodat ik zeker weet dat haar zade goed past

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:53

Ik ben ook benieuwd wat je gaat doen TS? Je hebt zelf aangeven dat jouw paard een bult op haar rug heeft zitten plus dat ze stijf loopt dan lijkt het mij de eerste stap om de dierenarts ernaar te laten kijken i.p.v. een zadelmaker of osteopaat die zelf niet over voldoende kennis beschikken zoals de dierenarts dat wel heeft omdat hij daar voor doorgeleerd heeft. Normaal gesproken zou ik zeggen; begin bij de zadelmaker of bij de osteopaat, maar bij jouw paard zijn de klachten al langer aanwezig. Als ik jou was dan gaf ik mijn geld liever uit aan een goede dierenarts zodat je meteen weet na de onderzoeken of jouw paard iets mankeert of niet. Laat het rijden alsjeblieft achterwegen tot dat je weet wat de oorzaak is. Ik hoop dat je met de goedbedoelde adviezen aan de slag gaat en het niet in de wind slaat.

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Paard stijf tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:56

TS: bokt jargon voor Topic Starter.

Je wordt TS door een OP te plaatsen : Openings Post.

(Bokt barst van het jargon. )

....sterke met je dier!

Paardenfann4
Berichten: 1358
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard stijf tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:09

Wat wil je met een zadelmaker bereiken? Je paard is door een valpartij gewond geraakt, daar kan een zadelmaker niks mee. Zet het beestje eerst eens stil en zoek deskundige hulp van een dierenarts. Die zijn echt niet veel duurder dan zadelmakers en osteopaten. Maar dan heb je tenminste de juiste persoon erbij. Ik snap niet waarom je op deze manier te werk gaat? Je paard is na die val nooit meer goed geweest. Dan ga je er gewoon op door rijden tot er ook nog een bult op de rug komt en dan verwacht je dat een zadelmaker het op gaat lossen. Misschien heeft het beestje wel erge pijn, hij loopt niet voor niets stijf en mank.