Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Delaja schreef:Hoef en koot is wel erg beperkt om te kijken, ik zou toch verder kijken.
Ik heb destijds mijn eigenlijk goed lopende paard compleet op de foto laten zetten omdat ze af en toe struikelde (echt maar heel af en toe) verder liep ze heel fijn maar het zat me niet lekker. Bleek dat de hele bovenlijn naar de klote was (artrose, kissing spines, spondylose, noem maar op).
Als jouw paard zo stijf loopt kan het haast niet anders dan dat ze ergens echt last van heeft. Op buitenrit zijn paarden dan vaak wat actiever omdat ze dan beter door de pijn heen lopen.
Jill1209 schreef:Delaja schreef:Hoef en koot is wel erg beperkt om te kijken, ik zou toch verder kijken.
Ik heb destijds mijn eigenlijk goed lopende paard compleet op de foto laten zetten omdat ze af en toe struikelde (echt maar heel af en toe) verder liep ze heel fijn maar het zat me niet lekker. Bleek dat de hele bovenlijn naar de klote was (artrose, kissing spines, spondylose, noem maar op).
Als jouw paard zo stijf loopt kan het haast niet anders dan dat ze ergens echt last van heeft. Op buitenrit zijn paarden dan vaak wat actiever omdat ze dan beter door de pijn heen lopen.
Zou ik mogen vragen hoeveel dit ong gekost heeft?
Djali schreef:In de paddock staan ze vaak gewoon stil. Ik zou sowieso proberen heel lang in te stappen en desnoods te longeren of een eind gaan fietsen met je paard alvorens te rijden
Djali schreef:In de paddock staan ze vaak gewoon stil. Ik zou sowieso proberen heel lang in te stappen en desnoods te longeren of een eind gaan fietsen met je paard alvorens te rijden
Dee_Es schreef:Is dit gedrag direct na de val ontstaan of pas later? Is er ook bloedonderzoek gedaan?
Jill1209 schreef:]
Denk je dat thermografie ook zou helpen duidelijk te maken waar het probleem zit?
Ineke2 schreef:Ik zelf vind het wel vreemd dat de osteopaat niets heeft kunnen vinden. Dat paard is niet voor niks stijf en als er verder geen blessures zijn moet dat toch ergens vandaan komen?
Heeft dit paard een deken op buiten nu in de winter?
Delaja schreef:Jill1209 schreef:]
Denk je dat thermografie ook zou helpen duidelijk te maken waar het probleem zit?
Ik heb weinig verstand van thermografie maar ik zou zeggen van niet als het door artrose komt. Ik denk dat je voor artrose en andere slijtage/vergroeiingen echt het beste naar röntgen kan gaan.
Nadat ik de resultaten van de foto's van mijn paard heb gezien (samen met het feit dat ze écht niet raar liep) denk ik overigens dat er heeeeeeeel veel paarden rondlopen die constant last hebben van dingen. Ik vind het dan ook echt goed van je dat je verder wil kijken!
Jill1209 schreef:Dee_Es schreef:Is dit gedrag direct na de val ontstaan of pas later? Is er ook bloedonderzoek gedaan?
We hebben de DA denk ik ong 1 maand erna erbij gehaald. In het begin( na de val) was er bijna niets te merken maar het werd iets erger elke keer. De laatste tijd is ze echt stijf. Er is geen bloedonderzoek gedaan. Zou ik mogen vragen waarom?
mala26 schreef:Thermografie kan je best laten doen maar vaak willen ze na aanleiding van dat toch foto's maken, als er witte (hitte) plekken worden gevonden.
10 jaar terug betaalde ik voor thermografie, foto's en klinisch onderzoek €500,- prijzen zullen nu vast wat hoger liggen.
Maar hoe ligt je zadel?
Want je zegt dat ze aan de longe wel gewoon loopt, dan zou ik die ook na laten kijken.
En misschien een andere osteo erbij halen want met zulke klachten is het vrij apart dat ze niks kan vinden.
maria1990 schreef:Zijn er ooit foto's van haar benen gemaakt nadat ze op het beton is geklapt? Heb je duivelsklauw al geprobeerd TS dat helpt bij paarden met opstartproblemen en stijfheid. Het verschilt heel erg per kliniek wat de kosten zijn van de röntgenfoto's.
Ineke2 schreef:Een paard loopt nooit en te nimmer expres stijf of kreupel. Niet vergeten het is nog altijd een vluchtdier en met mankementen tonen dan word je gewoon opgegeten in het wild.
Mijn paard had ongeveer dezelfde klachten en is een paar dagen geleden behandeld door een osteopaat en mijn paard zat flink vast, daarom vind ik het extra vreemd dat die van jou niets kan vinden.
Overigens als een paard al zo stijf is kan een regendeken wel helpen, omdat nattigheid in combinatie met koude wind wel voor extra koude spieren kan zorgen wat de stijfheid oplossen natuurlijk niet bevorderd.
Jill1209 schreef:Liep je paard ook niet graag ad longe? Want die van mij vindt alles Oke behalve tijdens het rijden, dan is ze zo anders...
Jill1209 schreef:mala26 schreef:Thermografie kan je best laten doen maar vaak willen ze na aanleiding van dat toch foto's maken, als er witte (hitte) plekken worden gevonden.
10 jaar terug betaalde ik voor thermografie, foto's en klinisch onderzoek €500,- prijzen zullen nu vast wat hoger liggen.
Maar hoe ligt je zadel?
Want je zegt dat ze aan de longe wel gewoon loopt, dan zou ik die ook na laten kijken.
En misschien een andere osteo erbij halen want met zulke klachten is het vrij apart dat ze niks kan vinden.
Het zadel was vroeger op maat gemaakt. Het past dus perfect. We hebben voor zekerheid een bontje gekocht om haar rug minder schokken op te laten vangen. Dat is inderdaad erg vreemd. Kan een osteo echt het probleem oplossen of niet?
Jill1209 schreef:Ineke2 schreef:Ik zelf vind het wel vreemd dat de osteopaat niets heeft kunnen vinden. Dat paard is niet voor niks stijf en als er verder geen blessures zijn moet dat toch ergens vandaan komen?
Heeft dit paard een deken op buiten nu in de winter?
Ik vind het ook heel vreemd dat niemand iets vindt. Ik begin soms zelfs te twijfelen of ze het expres doet. In de wei en ad longe kan ze super hars bokken en crossen.
Ze heeft nu geen deken op. Ze heeft een hele dikke vacht en ze heeft het duidelijk niet koud. Ze is sinds die val ong heel zuur als ik het deken moet opdoen.
Ineke2 schreef:Ik heb Gerdien van der Kooij. Maar ook Nico Speksnijder en Joyce Vijverberg zijn goed.