Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Meloentje00 schreef:Als ik mijn zweep bij mij heb, maakt niet uit waar, reageert hij wel. Meestal in het begin van de proef reageert hij ook nog wel maar hoe dichter je bij het einde van de proef komt, hoe minder hij gaat reageren.
Shavis91 schreef:Ik hoop dat het ondertussen beter gaat met het rijden zonder zweep, maar ik heb zelf ook dit probleem met mijn bijrijdpaard. Met zweep is ze voor mij te rennerig en kan ik haar nauwelijks uitzitten, zonder zweep is ze met vlagen bijna lui te noemen. Omdat ik gelukkig de persoon die haar heb opgeleid (en dus dezelfde problemen ook heeft gehad) er altijd bij heb als ik rij krijg ik precies de goede tips, maar ik weet dat niet iedereen die luxe heeft.
Voor ons werkte het beste,
1 keer een beenhulp geven = reactie
Geen reactie is meteen een duidelijkere hulp, dan mag ze wegschieten, maar dan gaan we ook in dat tempo even door, dus niet meteen terugnemen. Als ze zelfs daar niet op reageert dan krijgt ze met het uiteinde van de teugel een tik op haar schouder. Ik merk sinds ik dit doe en ze reageert niet meteen op mijn eerste hulp ze dit heel goed weet en bij het geven van de tweede hulp meteen beter aan het been is. Dit werkt trouwens ook bij het geven van een buitenbeen of binnenbeen hulp.
Ze is superslim en weet precies wanneer ze bij mij even niet op die hulp hoeft te reageren omdat ik nou eenmaal niet zo snel en gevoelig ben op hoe ze loopt als 'haar mama'